Gå til innhold

Overvekt?


M&G

Anbefalte innlegg

Hei! Endeli er jeg gravid, for første gang! :)

Lurer på om det er andre her som er overvektige? Å hvordan tenker dere at dette svangerskapet blir? Jeg selv er nesten 100kg, å sliter med å gå ned.. Var i grunn sikker på at jeg ikke kunne bli gravid pga vekta, men er 7 uker på vei idag, å overlykkelig:) men livredd samtidi, å håper d er noen som kan hjelpe meg med råd :)

Gratulerer til dere alle forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) Jeg hører til i maiklubben, men svarer deg allikevel :)

Jeg veide 97 kg (er 171 cm høy) da jeg ble gravid første gang i 2009. Jeg hadde ingen plager i svangerskapet pga av vekta. Blodtrykket var normalt (litt lavt) hele svangerskapet, ikke noe vann i kroppen og aldri utslag på sukker i urinen. Jeg måtte ta glukosebelastnig pga vekta i uke 28, og resultatet på denne var helt normalt. jeg gikk opp ca 10 kg totalt i svangerskapet og 9 av dem var borte da jeg kom hjem fra sykehuset :)

Jeg la imidlertid på meg noen av disse kiloene igjen i ammeperioden, og det var nok selvforskyldt. Enorm matlyst og søthunger, spesielt etter sjokolade!

Nå er jeg gravid i \gjen med termin i mai. Startvekta var litt høyere denne gangen, men har fortsatt ikke gått opp et eneste kg nå i uke 20.

Blodtrykket er fint, og jeg skal ha glukosebelastning om noen uker.

Får en ekstra kontroll på sykehuset i uke 28 denne gangen pga bmi.

Ellers følger jeg de vanlige svangerskapskontrollene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Nå ser jeg litt lysere på det, men lurer på om jeg skal få meg en time hos lege bare for å være på den sikre siden..

Takk igjen for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 106 da jeg ble gravid med første. Hadde ingen plager i svangerskapet. Gikk opp til 115 da jeg var høygravid. Disse kiloene forsvant, og da jeg fødte veide jeg kun 101 (altså gått ned totalt). La på meg mange kilo etter jeg sluttet å amme.. Nå er je gravid med nr to. Veide 114kg på første kontroll i dag. Håper alt går bra denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du! Jeg er ca 4 uker på vei nå, og overvektig. Har nettopp klart å gått ned 8 kg, og ble gravid, har enda 12 kg til.

 

hadde ingen plager under forrige graviditet i 2009, forutenom bekkenløsning.

 

Har en plan nå med å forsette slankingen (les. forsette å trene og ikke spise/drikke søtt) så håper jeg at jeg klarer å holde vekta mi der jeg er nå, mens babyen vokser seg fin og stor :)

 

Masse lykke til! Jeg VET det er vanskelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...