Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 Hadde et innlegg tidligere om at vi skulle reise på en planlagt konsert med en natt på hotell. Søstera til sambo skulle sitte inne på våre to barn, men plutselig annonserte hun på bloggen sin at hun heller skulle reise på hyttetur. Hun er 16 forresten. Da endte min søster som er 15 med å bli alene som barnevakt (de skulle egentlig sitte sammen), men heldigvis skal moren min hjelpe til selv om hun skal jobbe litt. Vi la egentlig ut billettene for salg, men min mor nektet oss å selge de da vi ikke har vært borte Vi skal reise sammen med den andre søsteren til sambo som er 24, og hun var vel vitende om denne hytteturen når vi ikke visste noe før to dager etter hun visste om det. Jeg sa at "nå setter jeg meg ned for å betale regningen" (som heller ikke var refunderbar) og hun sa ingenting om at hun visste vi ikke hadde barnevakt engang, bare lot meg betale hele greia.. Kunne jo sagt ifra eller? Så hadde vi sluppet et helt oppstyr med å legge ut billettene for salg og neste selge de, kunne bare ringt å kansellert turen..
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #4 Skrevet 16. desember 2011 Du bør ta lærdom av dette: Ikke stol på en selstenåring. De har et aktivt sosialt liv og er selvsentrerte. (Det er slik det er å være 16) Dobbeltsjekk og få en evt barnevakt til å gjenta avtalen. Gjerne flere ganger. Barnevakter som har barn selv skjønner som regel tegninga bedre enn dem uten. God tur!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #5 Skrevet 16. desember 2011 Når jeg var 16 hadde jeg et aktivt sosiale liv og var selvsentrert. Men jeg holdt selvsagt avtaler! Så det blir veldig feil å si at man ikke skal stole på en sekstenåring. Det finnes utrolig mange fine sekstenåringer man kan stole fullt og helt på.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 Du får trøste deg med at trass i alt så ordnet det seg, og dere får dratt på tur, dere har barnevakt, og 16-åringen får dratt på hyttetur. Alle vinner Her var det nære på at jeg ikke fikk dratt på min egen bursdagfest fordi barnevakten plutselig kansellerte, og alle andre jeg kjente skulle naturlig nok i bursdagen. Men det ordnet seg det og Vi får ta de små gledene med oss og legge irritasjonen igjen i fortiden! God tur
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #7 Skrevet 16. desember 2011 Litt rotete skrevet i midten, men tror jeg skjønte hva du mente. Hun søstra på 24 burde ha sagt i fra og du burde ha minnet med jevn mellomrom til hun på 16 slik at dere var sikkert på at hun ikke skulle legger andre planer akkurat den helgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå