Gå til innhold

UVI i svangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er gravid i Uke 9.

Syns jeg har hatt litt sterk lukt av urinen siste uken, så bestite meg legetime. Etter timen leverte jeg urinprøve på laben der.

Dama der kom ut med en lapp til meg etterpå hvor d stod div tall og slikt på. Siden HM ikke sa noe tenkte jeg d ikke var noe utslag å gikk hjem. Stresset hele dagen/ettermiddagen med julegavehandling..

Å nå i kveld begynte jeg se på lappen og lese litt på nettet.

Utslag på nitritter. Altså uvi.

Er ikke det veldig skadelig ved graviditet?

Fare for abort?

Hatt litt smerter i mage og rygg siste dagene ogkjent det veldig godti ryggen i kveld :( Åhh ble så bekymret jeg nå.

Må ho bare vente til i morgen å ringe legen.

Men hva om det er for seint??!??

Kommer jo ikke til å få sove inatt jeg nå..

Syns de burde sagt fra til meg med engang?

Greit jeg burde sjekket mere opp selv.

Men med slikt utslag skal man jo inn igjen til legen å få utskrevet antibiotika.

Kjenner smertene bare tar seg opp i mage og rygg.

Er vel psykisk. Men bekymret er jeg! Huff..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig rart at de ikke sa det til deg, ja og kontaktet legen din igjen. En skal begynne med antiboitika så fort som mulig. Ring legen din i morra tidlig og kom i gang med kuren. Dersom du frykter at det kan ha blitt nyrebekkenbetennelse, ber du legen sjekke deg for det.

Mye av smertene kan nok, som du sier selv, være psykiske fordi du tenker så mye på det. Har selv uvi nå og går på antibiotika. Jeg har derimot ikke merket noe til det.

Håper du får sove i natt og ikke bare bekymrer deg. Det vil helst gå godt, vet du:) God bedring:)

Skrevet

pust med magen, og drikk mye vann (evt appelsinjuce -surhet i urinen dreper bakterier- så du får skylt ut mest mulig bakterier. .)

Litt rart at legen/jm ikke sa noe ja...men dra tilbake i morgen å få antibiotika du.

Det er riktig at UVI ikke er bra når du er gravid, men så vidt jeg her forstått så handler det mer over *lengre* tid -noe som kan sette igang premature rier senere i svangerskapet. og ved risiko for fosterskade er når det har gått over til nyrebekkenbetennelse -en kraftig infeksjon over tid.

Så forsøk å puste, du får ikke gjort så mye nå, dette går nok veldig bra! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...