Gå til innhold

Hun ble rullestol bruker etter epiduralbedøvelse !

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10085381

Dette er så jævlig sykt.. brukte selv epidural på første fødselen, men nå er det garantert at ingen skal noensinne bak i min ryggrad med nåler igjen! Dette var ekkel lesning, men veldig bra at det kommer frem i lyset, at epidural faktisk kan være veldig farlig og ende katastrofalt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du visste ikke dette før nå??? Alle inngrep kan gjøre feil. Trodde det var allmennkjent.

Skrevet

Epidural er faktisk veldig trygt, men noen ganger skjer feil der også selvfølgelig.. Anestesilegen stakk feil 3 ganger på meg før han gikk og sa at jeg var for vanskelig å stikke på.. Ble ganske lang i maska da jeg måtte fortsette uten epiduralen, ja.. Siste gangen ble det selvfølgelig ingenting på meg, siden det var vanskelig sist...

Skrevet

Ble du ikke advart på forhånd?

Før jeg fikk så fikk jeg masse informasjon om farene

Skrevet

Venninna mi ble påkjørt i et fotgjengerfelt. Jeg slutter ikke å gå over forgjengerfelt fordet.

Alle inngrep kan gå galt! Til og med en epiduralbedøvelse. Man trenger ikke bli hysterisk av den grunn. Hjelpes!

Skrevet

Jeg som er redd for epiduralen fra før. :( :(

Skrevet

Hvis dette hadde skjedd ofte, så hadde det ikke vært en stor nyhet. Epidural har risikoer som alle inngrep, men de aller fleste kommer gjennom det uten men av noe slag...

Skrevet

Det var grunnen til at jeg ikke tenkte tanken på epidural engang, selv om jeg er superpysete - heller naturlig! Og gikk da fint det:)

Skrevet

Herregud..gratulerer til deg da, superpysa

Skrevet

Ja fødsler går som regel fint både med og uten epidural. Noen ganger går det dårlig med mor eller barn, men epiduralen kan svæææærd sjelden få skylden for dette.

Det innebærer en risiko å føde. Kanskje vi burde slutte å drive med den slags, vi kan jo dø eller bli livsvarig skadet.

Skrevet

Ikke bli hysterisk da!

Du vil aldri komme levende gjennom livet.

Epidural, er faktisk en veldig trygg prosedyre.

Skrevet

Nei, jeg fikk ikke vite om disse farene på forhånd, verken av jordmoren på sv.kontrollene eller av leger og jordmødre på sykehuset!! Og det skremmer meg litt.. De prakket nesten på meg epiduralen:( men nå vet jeg bedre, og skal jaggu meg klare meg uten når jeg skal føde igjen. Fikk skrekken av dette altså.

HI

Skrevet

Du vet det Hi, at epidural i noen tilfeller faktisk kan MINSKE risikoen for den fødende? At det i noen tilfeller er nødvendig?

Take a chill pill, du virker jo helt hysterisk.

Skrevet

Er nok en del som dør av epidural også. Reagerer allergisk og får anafylaktisk sjokk..

Skrevet

Det å være gravid og føde barn er faktisk veldig risikofylt, og takket være medisinske framskritt er både barnedødeligheten og mødredødeligheten i Norge svært lav. Men det skjer fortsatt...samt komplikasjoner.

Skrevet

Man kan faktisk dø av å føde.. Hva tenker du om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...