Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Han tok en ledning i munnen, og fikk støt. Ble rimelig sjokkert og gren ca 10 min etterpå. Ellers var han helt fin, litt ekstra kosete. Farlig? Han sover nå, jeg får ikke tak i legevakten for å spørre.. , så da prøver jeg her. Uff stakkar liten:(
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 Stakkars lille. Men tror ikke det er noe senskader av å få strøm. Alt som kan skje skjer med engang.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 hvor mange W var det? Har lært på skolen (elektro) at man skal kontakte lege eller legevakt, hvis man får støt, uansett.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Jo, man kan få senskader med strøm.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #6 Skrevet 15. desember 2011 Jeg ville ringt til jeg fikk svar på legevakten.. Hvertfall ved strøm skal lege kontaktes fordi hjerterytmen kan bli feil. Da sønnen min var rundt 1,5 år stakk han en skrue inn i en stikkontakt på besøk. Da jeg fikk vite det ringte jeg legevakten. De tok han inn å lyttet på han. Gikk heldigvis bra!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #7 Skrevet 15. desember 2011 Uff a meg, da prøver jeg å ringe igjen. FIkk en skikkelig dårlig følelse ang dette nå, burde jeg gå å vekke han kansje? Er det skummelt å sove? Vet ikke hvor mange W det er, hvordan kan jeg finne ut av det? HI
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #8 Skrevet 15. desember 2011 Man skal ALLTID kontakte legevakt ved støt. Det kan gi rytmeforstyrrelse av hjertet bla. Hilsen sykepleier
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #9 Skrevet 15. desember 2011 Tror ikke du behøver å vekke han, bare hold et øye med han Var det en vanlig husledning?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #10 Skrevet 15. desember 2011 Det var en slik "forlengelse ledning"-kommer ikke på navnet i farten, med 5 hull til stikkkontakter. Og der var en printer festet til og det var en ledning fra printeren han tok i munnen og fikk støt av.. HI
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #11 Skrevet 15. desember 2011 Kontakt legen Går sikkert bra, men bedre å være på den sikre siden
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #12 Skrevet 15. desember 2011 Hvis det var et lite støt fra selve støpselet, er det ingen fare.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #13 Skrevet 15. desember 2011 Ok da bærer det ned på legevakten med oss, håper allt er bra!!! Takk for hjelp damer HI
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #14 Skrevet 15. desember 2011 Datteren min puttet ledningen til laptopen min i munnen (den delen som går inn i pc'n), og hun fikk støt. Samboeren min fortalte det når jeg kom hjem fra jobb. Hun hadde visst grått skikkelig høyt i 1 min, så blitt fornøyd igjen. Han ringte ikke legevakta, men hadde jeg vært hjemme hadde jeg absolutt gjort det, sånn for sikkerhetsskyld.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #15 Skrevet 15. desember 2011 Det er jo en 12v kilde, da det er en omformer på ledningen til en laptop. Det er annerledes med 240v som det er i veggen, eller i printeren. De kan virke fine med en gang, men de skal til obeservasjon for hjerterytmen, som du forøvrig ikke kan se på barnet etterpå. Det blir ansett som svært alvorlig med elektriske sjokk på voksne og barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå