Gå til innhold

Stjernetitter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på "fødeavdelingen" nå hvor en jordmor sa at det ikke var vanlig at man fødte stjernetittere. At man enten måtte snu barnet eller ta keisersnitt.

Jeg trodde det var "normalt" å føde stjernetittere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke jeg hørt og jeg har født stjernekikker. Lege og jordmor sa etterpå at en ikke kunne vite sånn før fødselen var godt igang. Men fikk også vite at det kunne ha endt i hastekeisersnitt fordi det tar så lang tid for babyen å komme skikkelig ned i fødselskanalen og at babyen da blir stresset+at pressriene kan ta for lang tid når han/hun er stjernekikker.

Skrevet

Jeg fødte datteren min "normalt". Hun var "stjernekikker". Ante ikke at hun kom med nesen opp før etterpå. Skjønte ikke at det spilte noen rolle heller:-)

Skrevet

Minsten min var visst også stjernekikker. Jeg ble satt i gang, og hadde en veldig rask og grei fødsel. Jordmor nevnte på ettersamtalen at jeg måtte ha en høy smerteterskel da, siden det gjerne er mer smertefullt når de kommer med nesen først. Jeg synes ikke det var verre enn første fødselen som var helt normal.

Skrevet

I Norge fødes mange vaginalt, de ser an underveis. Noen må ha hjelp av vakum og noen må ut med keisersnitt, men i utgangspunktet er det vaginal fødsel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...