Gå til innhold

noen her som har aap og også os?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har snakket med 2 fra nav, ho ene sier at jeg skal søke aap og ho andre mener jeg ikke får det siden jeg har os.

Så jeg bare lurer på om det er noen som har begge deler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt begge deler. Jeg gikk på aap da jeg ble alene og søkte om OS og fikk det innvilget, men det trekkes en viss sum fra OS pga aap. Husker ikke helt hvor mange øre pr krone, men tror det står noe om det på nav sine sider.

Skrevet

d kan ha begge deler, men os vil bli redusert etter hvor mye du har i aap. FOR å ha rett på aap må du imidlertid fylle vilkårene for det da..

Skrevet

ja at det trekkes hvis man har annen inntekt er jeg klar over men da er det greit da skal jeg orke å styre meg gjennom nok en søknadsbunke.

Jeg styrer med papirer for det ene og andre pga et barn med spesielle behov så syntes det er slitsomt å skulle søke enda mer hvis det viser seg at det faktisk aldri var mulighet til å få det.

Håpet er at om jeg kommer på aap så settes det også litt mer inn for å hjelpe meg ut i jobb igjen.

Siden jeg sliter med å få meg jobb, Både grunnet egen sykdom som gjør at jeg ikke kan jobbe 100% og fordi ingen vil ansette noen som har et barn som gjør at man ofte må på møter-behandlinger også videre.

Har prøvd å få ordnet med praksis ihvertfall slik at jeg ikke blir gående hjemme og får føle at jeg gjør nytte for meg også utenfor det som har med barna å gjøre, men har fått vite at skal jeg komme gjennom med det må jeg antageligvis ha aap for å få ordnet det.

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig. :(

Og hver krone man kan få ekstra til å få det til å gå rundt er hjelp det er helt klart.

Skrevet

Ja det er klart men jeg har fått vite det av min lege at jeg fyller disse vilkårene. Jeg er allikevel klar over at jeg kan få avslag, men jeg syntes det er noe herk å fylle inn masse papirer og hente inn legeerklæringer og slikt om jeg ikke skulle ha noen mulighet i utgangspunktet.

Syntes ikke jeg gjør annet en å krangle og sloss med det ene systemet etter andre for tiden. Fryktelig slitsomt.

Suger all energi ut av en til tider. Og i min situasjon trenger jeg alt av energi bare for å komme gjennom hver dag

Skrevet

Jeg får begge deler, men redusert os. så får ca 7000 i os i tilegg til aap

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...