Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Vi skal ha pinnekjøtt en dag og bort en annen dag å spise, men trenger litt inspo
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Ribbe, lutefisk, torsk, rester, og sikkert noe mer
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 vi skal spise julemiddag 1 og andre dag. 3 dag skal vi ut og spise mat. mannen har bursdag. 4-6 dag så blir det vanlig mat. pleier og bli hjemmelagd pizza en dag. og kjøttkaker, og skinkesteik.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 Julaften: Pinnekjøtt 1.juledag: Vi lager julelunch med laks, spekemat, roastbiff, skinke m.m. 2.juledag: Pinnekjøtt Nyttårsaften: Kalkun 1. Nyttårsdag: Oksestek eller hel indrefilet med fløtegratinerte poteter. Jeg sliter mer med dessertene.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Julaften skal vi bort på middag da er det pinnekjøtt. så skal jeg lage ribbe 1 dagen. ellers blir det hjemmelaget farsekaker i fløtesaus hjemmelaget pizza stek lakskoteletter eller ovnsbakt ørret Og sikkert restemiddag minst en dag om ikke 2 kan jo hende det blir forandring men jeg har nå det som skal til for forskjellige middager så får se hva jeg har lyst på.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #6 Skrevet 15. desember 2011 jeg spiser alltid ribbe på julaften så er det følgende mer på menyen i jula lutefisk rakfisk elgsteik kveite og kalkun fløtepudding
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #7 Skrevet 15. desember 2011 Julaften : Pinnekjøtt 1 Juledag: Kalkun Nyttårsaften: Pinnekjøtt Ellers skal vi ha svineytrefile, bayonneskine, hjemmelagete karbonadekaker, hjemmelaget pizza. Diverse tilbehør til disse middagsrettene altså. Var det jeg kom på i farten.. jeg hadde veldig lyst på svineribbe en dag i julen men siden mannen ikke liker det hadde ikke han så lyst å stå i flere timer å lage det, noe jeg skjønner veldig godt. Så da tok vi noe annet isteden Vi skal helt sikkert i noen flere middagsbesøk også men det er ikke helt planlagt enda.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #8 Skrevet 15. desember 2011 Julaften - kalkun, hjemmelaget waldorfsalat, m.m. 1.dag - rester 2. dag - pinnekjøtt m tilbehør 3. dag - ribbe m tilbehør 4. dag - skinkestek m tilbehør 5. dag - spekemat, roastbeef, eggerøre, flatbrød, røkelaks etc 6. dag - rester Nyttårsaften - helgrillet indrefilet av kalv (stakkars kalven) 1. nyttårsdag - JUNK!!!!! :-D Åh.....jeg gleder meg!!!! Artig å se ulike tradisjoner og hva som er jul for de forskjellige :-)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #9 Skrevet 15. desember 2011 Herregud så mye kjøtt enkelte av dere spiser! Vi har mere fisk på menyen, ellers pinnekjøtt og kalkunbryst.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #10 Skrevet 15. desember 2011 Prøver å ha kjøtt og fisk annen hver dag vi. Ellers blir i alle fall jeg helt rar i magen, om vi skulle ha spist tunge kjøttmiddager hele jula.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #11 Skrevet 15. desember 2011 Julaften: Ribbe 1.juledag: Ribbe 2. juledag: familieselskap med brun lapskaus 3. juledag: krempudding ( fiskepudding) i hvit saus med sprøstekte ribbebiter 4. juledag: er vi bedt bort ..og så vet jeg ikke mer, sikkert litt rester, fram til Nyttårsaften hvor vi har mange småretter slik at alle får noe de er veldig glade i.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #12 Skrevet 15. desember 2011 Har dere ribbe 2 dager på rad? Blir du ikke lei ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå