Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Hvorfor er det slik at med en gang ei pen jente er singel, flørter, er på sjekkeren og ikke minst BARE er venner med det motsatte kjønn så går ryktene om at en er billig, lett på tråden ol. Er så møkklei dette. Jeg er ei helt vanlig jente med følelser som alle andre jenter, når det gjelder menn har jeg både såret og blitt såret, jeg har hatt en del affærer men ikke i nærheten av unormalt mange. Har venner og bekjente som har seg med nye menn både titt og ofte, noe som er helt fair for meg men de får ikke noe negativ oppmerksomhet i forhold til dette.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Kjenner meg igjen... Det kalles "janteloven"
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 Så du mener du er mye penere enn dine veninner, at det er derfor du får pes?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 Kjenner meg veldig igjen jeg også! Hvertfal av andre jenter.. .
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Ja, tipper det er det HI mener. Fordi det stemmer. Hadde det selv sånn da jeg var ung og fri. Har aldri hatt en ons, måtte likevel tåle all verdens dritt siden jenter så meg som en trussel.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #6 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har venner som er minst like pene som meg, de er enten i et fast forhold eller sliter med det samme. Men jeg har også single venner som er mindre pene og de kan ikke merke noe lignende. Prøver å heve meg over det og klarer som regel det, retter meg ekstra opp i ryggen om sladrekjærringene står rundt hjørnet;) Men det er jo trist det skal være sånn uansett. Har kjent dette på kroppen helt fra jeg var 10 år, da mer utfrysning, baksnakking ol av andre jenter. HI
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #7 Skrevet 15. desember 2011 Ja, jenter kan være skikkelig stygge i blant. Sjalusi og misunnelse gir opphav til mye ondskap dessverre.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #8 Skrevet 15. desember 2011 For meg var det bare en fordel å være pen mens jeg var singel og på jakt. Har to gode venninner, som er verdens kuleste og koselige jenter, men som strengt talt sikkert ikke kan puttes i "vakker"-båsen. Og som stort sett hadde mannlige vennegjenger. Og jeg kan love deg at jeg fikk bøttevis med positiv oppmerksomhet på samtlige hytteturer, skiturer osv. Fikk ofte sms'er av disse gutta i ettertid om at de syntes jeg var ei kul og flott jente og om jeg ville bli med på date osv (da skrev jeg selvfølgelig som det var at jeg bare var interessert i vennskap). Og det føltes veldig godt for meg, da jeg hadde for vane å forelske meg i gutter som såret meg. Har aldri opplevd noe negativt fra disse to venninnene mine, sikkert fordi mine venninner uansett kom først for meg mens jeg var singel/på dater'n; jeg valgte dem ALDRI bort for en mann. De som føler seg "jaget" av misunnelige venninner fordi de er pene, blir jaget fordi de ikke er flinke nok til å ta seg av sine venninner!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #9 Skrevet 15. desember 2011 Mange kvinner mangler sosiale antenner og bruker da unnskyldningen "Hun der liker meg ikke fordi jeg er pen. Jeg trivs best med guttevenner jeg". Og så er det ikke dette som er problemer den andre kvinnen har i det hele tatt. Dårlig selvtillit heter det. Er såååå mange kvinner som gjemmer seg bak et flott utseende, og bruker det som unnskyldning for alt. Om dette har vært et problem for H.I. helt siden barneårene, så anbefaler jeg å gå inn i deg selv for å se hva du kan gjøre annerledes. Alle kvinner er ikke imot deg! Vi sladrer ikke om deg! Det er bare noe du tror. Om du bare hadde visst hvor lite andre egentlig snakker om deg. Begynn med et smil - så får du et tilbake. Og nei....jeg er ikke en feit kjerring som er missunnelig. Egentlig er jeg ganske flott:)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #10 Skrevet 15. desember 2011 Nja, jeg kjenner meg litt igjen, men hos meg tror jeg ikke det har så mye med utseendet å gjøre. Altså, jeg er normalt pen og søt, men ikke mer enn de fleste andre i min omgangskrets. Men jeg har god selvtillit, er stort sett alltid blid, smiler og er omgjengelig. I tillegg har jeg endel "maskuline" interesser, slik at jeg lettere finner felles grunn og samtaleemner med menn. Og dermed har jeg alltid fått mye positiv oppmerksomhet fra menn, noe som har gjort endel jenter misunnelig/sjalu/usikre-kall det hva du vil. Og dette kan også ha vært jenter som utseendemessig er penere enn meg. Og jeg har aldri vært spesielt løs, og har aldri hatt sex med fremmede, opptatte menn eller vært utro mot noen. Men dette er jenter som ikke kjenner meg så godt, gode venninner vet bedre, og har ikke oppført seg dårlig mot meg, heldigvis. For de vet jo hva jeg står for.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #11 Skrevet 15. desember 2011 Jeg reagerer aldri på pene jenter, men reagerer på innbilske mennesker som ikke eier sosiale antenner. Og når du sier du har hatt en del "affærer" får det til å høres ut som du er litt slask i trusestrikken
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #12 Skrevet 15. desember 2011 Det et fryktelig mange kvinner som leter etter noe å "ta" vakre kvinner for. Da er det lett å angripe på ting som har med menn og seksualitet å gjøre. Synd men sant.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #13 Skrevet 15. desember 2011 Tja, jeg klarer ikke være enig. En av mine vakreste venninner var veldig dydig av seg, og det var faktisk ingen som noengang sa noe om at hun var lett på tråden. Flørtete, ja, men aldri lett på tråden. Andre venninner som hang seg på andres menn og var promiskuøse fikk derimot mange kallenavn. Noen pene jenter får derimot voldsomme innbilske sider og da er det lett at andre jenter misliker dem. Men det er jo egentlig bare synd på dem, siden foreldrene ikke lærte dem god moral. Jeg får ofte høre hvor vakker jeg er, men for meg blir det helt uinteressant.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #14 Skrevet 15. desember 2011 ...men du klarte ikke la være å si det
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #15 Skrevet 15. desember 2011 Hvis ikke kommer jo hønene her inne og maser om misunnelse Må påpeke at JEG ikke syns jeg er vakker, det har jeg aldri syns.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #16 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har opplevd så mye dritt fra andre jenter fordi jeg er pen og har fått de gutta som "alle" ville ha. Det startet i 7. klasse og holdt på helt til jeg var ferdig på vgs. Misunnelse gjør virkelig jenter helt koko.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #17 Skrevet 15. desember 2011 Det stemmer nok det du sier, men i den store sammenhengen er det en større ulempe å være uskjønn enn pen, det er i hvert fall sikkert!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #18 Skrevet 15. desember 2011 Sliter med detta sjølv om jeg er gift og 3 barn.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #19 Skrevet 15. desember 2011 Enkelt for ufyselige kvinnfolk å gjøre seg selv til offer ved å påstå at det er skjønnheten andre hater. Det er jo da ingenting å ta tak i ved seg selv når man gjør det på den måten.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #20 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har alltid vært flott, men kjenner ikke til ditt problem. Ingen som noensinne har snakket om meg som løssluppen, men det har jeg heller aldriv vært. Ingen som noensinne har snakket om meg som dum, jeg har heller utmerket meg mer den andre veien. Vet jo at noen snakker om meg som ei sjuske, men jeg er jo litt sjuskete også. Har ei venninne som vasker gulvet hver dag, og tåler ikke smuler under kjkkenbordet, for om det stikker noen innom så blir hun dårlig av at de skal se det. Vel jeg sitter her i en lenestol, som jeg skevit har trukket bort til sofaen så jeg kan ha beina på den. Det litgger ungeklær rundt omkring over alt, leker dratt frem, nøtteskall på bordet, det er smuler under kjøkkenbordet og jeg tar dem ikke vekk før helge vasken. Det er sand i gangen, og står balsam spray til ungene på brdet, slik at jeg skal huske å få dem kjemt og halvstrigla før barnehagen hver morgen. Kanskje det er noe i det? Kanskje det er derfor de sier det, kanskje det er deres oppfatning av virkeligheten? Jeg synest jo ikke vi har det så ille her hjemme, men jeg vet jo at andre har det mer strigla. Bare en tanke?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #21 Skrevet 15. desember 2011 Jeg synes det har vært både positive og negative sider. Jeg er alltid blid og hyggelig, og får også derfor gode tilbakemeldinger, men mange menn som blir innpåslitne. Jeg har masse venner, og jeg tror det negative som blir sagt, er misunnelse. Men hovedsaklig er vennene mine åpne og ærlige og forteller at "åå, skulle ønske jeg hadde hår som ditt, du ser utrolig bra ut osv.) Kan vel ikke stikke under en stol at på VGS var det mange jenter som så surt på meg og slikt. Det mest negative jeg har opplevd er nå nylig. Vi har fått nykvinnelig avdelingsleder, som er veldig dollete, hodet høyt og kler og føler seg mye yngre enn hun er (tar masse sol, sminker seg masse, kjøper dyre klær og skryter av det osv) Hun ser ikke ut til å like meg noe særlig, jeg har en god tone med alle mine kolleger, og er snill, søt, uskyldig, leende, og rett fram. Hun ser surt på meg, vi klarer ikke å ha mer enn en høytydelig "liksom høflig tone". Ved lønnsforhøyelse nå i desember, gikk jeg ikke opp i lønn, fordi hun som leder ikke kjenner meg (!) og sikkert kommer til å gå opp til neste år! WHAT? jeg har høyest ansinnitet, er mest kunnskapsrik, og hva med de andre ansatte, hvorfor gikk de opp i lønn? hun kjenner ikke de heller? Det er nok ikke "fordi jeg er pen" men flere faktorer også, men hun likte meg ikke ved første øyekast, og da var det utseende hun kunne ta meg på, for hvorfor skal hun mislike meg, og måle meg fra topp til tå, uten å ha snakket med meg først??
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #22 Skrevet 15. desember 2011 Kjenner meg igjen.. Men har også det problemet at de mennene jeg trodde var venner prøver seg på meg ved første anledning :/ Og venninner hater meg for det, akkorat som det er min feil.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #23 Skrevet 17. desember 2011 En venninne sa til meg at det er fordi guttene ikke klarer å la være å skryte av de flotte jentene de har hatt sex med, mens de mindre pene kan ha så mange partnere de vil og aldri bli snakket om etterpå...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #24 Skrevet 17. desember 2011 Det har jeg aldri tenkt på 01.23. Men det stemmer jo selvsagt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå