Gå til innhold

Første besøk hos jordmoren!


Chickila

Anbefalte innlegg

Da har jeg funnet ut av når vi skal på UL :D

 

Vi skal 3. januar!

Gleder oss masse! Men fikk se lille nurket i dag, da vi ikke fant hjertelyden via dopleren (eller hva den heter) sa jordmor at vi kunne finne den via bilde og lyd. Men dette var ingen ordinær UL der de målte og gjør de undersøkelsene de pleier, nå hørte vi at hjertet var som det skulle :) Helt fantastisk å se bebien uansett! Og alt var bra, ut i fra det hun kunne se og høre.

 

Vi kunne ikke tyde kjønnet enda, men det er jo bare tre små uker til neste gang vi skal se den :D Hærlig! Og den "vinket" til oss.. Som jordmoren sa, Hei, hei jeg kommer med fred :P hehe søt!

 

Nå henger bildene på kjøleskapet og ett er kopiert i 3 eksemplarer som skal gis til besteforeldrene <3 Tenk neste jul har vi en ordentlig liten bebi å se på, og ikke bare et bilde! Gleder meg bare mer og mer!!

 

Lykke dag! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så heldig :) synes det er mange som får så utrolig mange ul.. blir litt sjalu, hehe..

 

For eksempel å bruke ul så tidlig? hvorfor prøvde hun egentlig å finne hjertelyd på første kontroll? som jo bruker å være rundt uke 8-12 :)

 

å hvorfor ny ul om bare 3 uker? interessant hvordan noen kaster ut UL, mens andre byer der får du kun ordinær, og den er ikke mye å skryte av heller.. :/

 

Skjønner godt at du er lykkelig! lykke til i januar også da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på første kontroll hos legen i min uke 12 den 24. nov. da ville hun finne hjertelyden, da fant vi den med en gang.

Og da sendte vi søknad til sykehuset om fødeplass. Det gikk så vidt en uke før jeg fikk brev i posten om at jeg hadde fått plass, da ble jeg glad.

Og da var det også time hos jordmor, til første kontroll og for å bare hilse på henne og bli litt kjent med henne. Hærlig dame!

Hun spurte om vi hadde hørt hjertelyden før, og da sa vi ja, men det hadde vært gøy å høre den en gang til :) Og det ville hun. Men så fant hun den ikke.. Og hun sa at det ikke er noen UL denne gangen, men for å være sikker ville hun bruke UL maskinen for å finne hjertelyden og da var jo bildene en kjempefin bonus :D Jeg er nå i min uke 15.

 

Skjønner at du blir litt sjalu. Det følte jeg og når jeg så at det var mange som var til UL i uke 9 og sånt.. Det forstår ikke jeg, men er glad for at de er så nøye på sykehuset at de bruker UL selv når det ikke er ordinær UL.

 

Min ordinære UL er 3. januar og da er jeg i min uke 18 og da skal de måle og finne ut ting og tang. Så i dag var bare en bonus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror de fleste betaler for ultralyd før ordinær ul fordi de syns det er lenge å vente!

jeg for min del er til ul hver fjerde uke, men jeg ville heller hatt muligheten til å vente på ordinær hvis det hadde vært mulig! så vær forsiktig med hva du ønsker deg! ;) bedre å vente i 18 uker og kunne slappe av fordi du har et normalt svangerskap, enn å være usikker på om det går bra helt frem til babyen kommer. jeg er like usikker og redd ved !ver ultralyd og det kommer jeg nok til å være gjennom hele svangerskapet. får liksom ikke slappet av og kost meg 100 % med det! så vær glad for det du har!

 

bare noen ord for alle de som er sjalu for at de ikke får ultralyd mer enn nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...