Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Har hatt en litt kjip følelse av overflod og alfor mye av alt den siste tiden, og har ønsket å kunne gjøre noe for noen som ikke har alt i bøtter og spann.. Så i dag gikk jeg ned til det lokale flyktningekontoret og hadde med pakker til alle ungene som bor på mottaket. Fikk en litt bedre følelse inni meg. Jeg vet at det ikke er det materielle som er viktigst, men etter å ha sittet å pakket inn julepakker til meg og mine, fikk jeg et veldig behov for å sørge for at de ungene i hvert fall fikk en pakke til jul...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Så utrolig bra gjort!! Jeg sliter med samme følelsen.. Vi frotser i vår velstand og de fleste av ungene våre mangler ingenting.. Samtidig er det et hav av barn som ikke en gang har nok mat fra dag til dag, som mangler ALT vi har. Når jeg nevner denne bismaken med julen til andre får jeg bare tilbake at "vi kan ikke tenke slik"...og sukk dette "maset"igjen.. Og at så "edel" du skal være... Men vi kan faktisk tenke slik, for hadde alle vi heldige her på berget delt mere og gitt mere til de som ikke har HADDE DET JO IKKE VERT SÅ SKEIVFORDELING HER I VERDEN! Anbefaller alle å gjøre en ekstra god gjerning i disse dager.. Eks gå inn på www.unicef.no og kjøp en valgfri verdensgave som tilfaller et eller evt flere barn der ute som ikke får innfridd ett eneste ønske til jul..... Spre gjerne unicef via facebook og oppfordre andre - VI KAN gjøre en forskjell..:-)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 Tommel opp - tenk om alle kunne gjort noe lignende for noen i en vanskelig situasjon.. Du har et godt hjerte! Ta godt vare på det...,føler folk bare blir mer og mer egoistiske og "mere til meg" mentaliteten råder...............
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 Verden er kunn for de sterkeste dessverre.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Så koselig!!! Jeg har hatt julegleden i hele desember.. men vi har ikke mye penger, så vi vet at vi må jobbe litt ekstra for det =) OG det fungerer veldig veldig fint!!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #7 Skrevet 15. desember 2011 HI her.. Jeg har hatt en rolig og god adventstid, og har hatt litt tid til ettertanke. Og da har disse tankene kommet sigende. Så jeg brukte ca 1/4 av julegavebudsjettet vårt på å oppfylle andre menneskers ønsker. Og da fant jeg igjen julefreden og julegleden! Dersom det er flere der ute med en følelse av at "det skulle ikke være sånn", så kan jeg anbefale dere å gjøre noe lignende.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #8 Skrevet 15. desember 2011 Det synes jeg var utrolig koselig gjort! Sikkert de gavene som blir satt mest pris på i år:)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 Sukk...tenk for en god verden vi hadde hatt om flere hadde gjort tanker om til handling slik som deg.. All honnør og du har inspirert meg til å gjøre ala det samme..:-)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #10 Skrevet 16. desember 2011 Klem og klapp på skuldra til HI! :-D
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #11 Skrevet 16. desember 2011 Nå ble jeg glad!! Godt at det var inspirerende. Det var egentlig tanken med innlegget, men var ganske så forberedt på krasse svar om å kjøpe seg bedre samvitttigher, osv.. Det gir en god følelse at 20 unger får pakke fra mamma og pappa i år, og at de får en helt ny leke som ingen har lekt med før.... Det varmer litt å kjenne på den tanken;)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #12 Skrevet 16. desember 2011 Hvorfor glemmer egentlig folk gleden i å gi almisser? Den gode følelsen av å faktisk hjelpe noen som trenger det? Gi en varm genser til en stakkars uteligger, doner penger til julegryta til Frelsesarmeen.. Gi avlagte klær, sko og ting til Fretex, slik at noen som har dårlig råd kan bruke TV'n din som er fullt brukbar, men ikke flatskjerm...
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #13 Skrevet 16. desember 2011 Synes det var fint gjort! Og so what om man i tilfelle gjør det for å lette egen samvittighet, så lenge noen nyter godt av din velvilje?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #14 Skrevet 16. desember 2011 En hyggelig handling i en stressende tid! Sier som andre er at det sikkert er de gavene som betyr mest av alle du har kjøpt i år:)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #15 Skrevet 16. desember 2011 Ble litt glad av å lese at noen bryr seg om andre nok til å gjøre noe sånt! Takk for inspirasjonen, jeg viderefører tanken hos oss:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå