Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Vi har ett.. Jeg har veldig lyst på flere barn. Jeg går ikke på noen prevensjon nå, så mannen hopper av i svingen. Var slik jeg ble gravid 1. gangen, så han vet at det er en sjanse for at det kan skje igjen. Han sier(sa) at han er helt bestemt på at han ikke vil ha flere barn, samtidig vil han ha sex hele tiden uten prevensjon (har kondomer liggende). Begynner å lure på om han kanskje har ett lite ønske om fler allikevel, uten at han har innrømt det enda? Vi har ikke diskutert flere barn eller ikke det siste året, det blir bare krangling, så jeg har ikke orket å ta det opp. (han er en fantastisk far til barnet vårt, og elsker han over alt!)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Begynn med p-piller, og krev kondom. Når mannen sier at han bestemt IKKE vil ha barn, er det stor sjanse for at han krever abort hvis du blir gravid på grunn av deres felles uforsiktighet (been there done that), og stikker. Hvis din biologiske klokka tikker, og du synes det å gi barnet søsken er riktig, hadde jeg revurdert forholdet til mannen.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 For meg så virker det ikke som det har så mye å si for han egentlig... sex uten beskyttelse av noe slag, hoppe av i svingen... jaja, det skal jo ikke så mye til før litt (men nok) havner innafor!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 13:23 - likevel kan man forlange at dama tar abort hvis hun blir gravid. Utrolig mange menn mener at prevensjon er damenes ansvar, og stikker hvis "uhell" er ute. Stiller meg litt undrende til HI som har en mann som overhode IKKE vil ha barn, og samtidig bruker HI ingenting av prevensjon....
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har brukt prevensjon, men måtte ta ut spiralen da jeg hadde hatt den inne i fem år. Bestemte meg da for å vente med å sette inn ny, og ga beskjed til mannen om han da måtte sørge for prevensjon en periode. Synes det er helt fair, og han sa det var greit. Abort vet han at ikke ville vært aktuelt for meg uansett, han hadde nok ikke krevd det.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #6 Skrevet 15. desember 2011 Du bør vel kunne snakke om sånt med mannen din? Han vet hva som kan være konsekvensen av sex uten prevensjon, men han vil ikke ha barn. Spør om han kan kan være tydeligere så du forstår, og om han vil forvente en abort dersom du skulle bli gravid. Tror jeg hadde blitt gal av å gå å lure på hva han tenker..
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #7 Skrevet 15. desember 2011 Man kan ikke forlange abort av noen - end of discussion...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #8 Skrevet 15. desember 2011 Den biologiske klokka har ikke begynt å tikke enda, er 27. Jeg har vært usikker på forholdet mellom meg og mannen pga mitt ønske om flere barn. Men vi tre har det veldig bra sammen, og jeg synes ikke det er riktig å gå fra mannen og gjøre barnet vårt til skilsmissebarn for evt. (sier evt. fordi jeg vet jo ikke om jeg ville funnet en ny mann og få barn med) å finne en stefar til han og få halvsøsken.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #9 Skrevet 15. desember 2011 Nei, 13:31, men man kan stikke av så HI blir alenemor til 2.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #11 Skrevet 15. desember 2011 Joda, det burde jeg, jeg vet det.. Men jeg kvier meg for å ta det opp med han.. Det har blitt noen heftige krangler pga det, og det ønsker jeg ikke igjen. Har på en måte innfunnet meg med situasjonen og at jeg bare kommer til å få ett barn.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #12 Skrevet 15. desember 2011 Kan jeg få lov til å spørre om HVORFOR mannen ikke vil ha flere barn? Er jo uansett du som må gå gravid, føde og være hjemme i permisjon.. Mener han at dere ikke har råd? Når dere har ett barn så må jo uansett helger osv settes av til barneaktiviteter, og to barn kan leke sammen og gi mye mer "fri" til foreldrene enn om man har enebarn...
Gjest Filifjonka Skrevet 15. desember 2011 #13 Skrevet 15. desember 2011 Hvorfor blir det krangel når dere skal snakke om dette? Fronter du ønsket ditt om flere barn, eller tolker han deg slik, og føler seg kritisert? Det må uansett kunne gå an å si noe om at sjansen for å bli gravid med hopp-av-i-svingen-metoden er temmelig stor, og spørre ham om hva han evt vil tenke/føle/gjøre/si da, hvis dette skulle skje. Såpass til kommunikasjon bør det være i et ekteskap/samboerforhold mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #14 Skrevet 15. desember 2011 Mannfolk! Sier en ting og gjør noe annet... Han vet at du har lyst på flere barn, og gjør lite for å unngå graviditet. Kanskje han bør gå en liten runde med seg selv og finne ut hva han egentlig mener? Er du sikker på at det er greit for deg å ikke få flere barn? Hva skjer dersom det skjærer seg mellom dere senere, og det da er for sent for deg å få flere barn? Kommer du til å angre? Ikke for å være negativ, men hvis dere ikke kan snakke om dette, høres forholdet deres litt anstrengt ut. P.S. Du trenger ikke en ny mann for å få flere barn, det er nok av sæd i Danmark :-)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #15 Skrevet 16. desember 2011 Det er ikke verre en at en sier til mannen at han har ansvaret for prevensjon om han ikke ønsker flere barn, å skulle kvinnen tilfeldigvis bli gravid kommer ikke abort på tale. Da har mannen fått ett valg iallefall.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #16 Skrevet 16. desember 2011 Han er redd for å ikke klare å følge opp godt nok og at det blir mye mer ansvar. Han har slitt en del med angst og depresjoner siden tenårene. Det går veldig i perioder hvordan han har det da, nå har han det helt fint. Men i fjor var han sykemeldt i ett halvt år. Han har det generelt mye bedre etter at han ble pappa da. HI
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #17 Skrevet 16. desember 2011 Nei, jeg er definitivt ikke sikker på at det er greit for meg å ikke få flere barn. Vi hadde en stor krangel i sommer (eneste gangen vi har snakket om det kanskje siste året?) hvor han spurte meg rett ut om jeg hadde vurdert å gå fra han for å finne en annen som jeg kan leve med å få barn med. Jeg sa da at det har jeg tenkt på. Han ble helt knust og dritforbanna.. Har ikke snakka noe mer om det etter det.. Men når vi ryddet i kjelleren nylig så lot han alle babyleker, babyklær, vogn osv. stå, uten å stille ett eneste spørsmål. Nå reiser vi på en lang ferie, å skal se om jeg får prata med han om det da på en rolig måte, men er redd for at det blir krangling ut av det. HI
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2011 #18 Skrevet 16. desember 2011 Bare si til ham at du har begynt på p-piller eller at han må bruke kondom, siden det ikke er aktuelt med abort for deg, og slik dere holder på nå, er det bare spørsmål om tid før du blir smelt på tjukken. Trenger ikke å bli krangel, bare still krav til prevensjon og at du nekter å ha sex uten.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #19 Skrevet 17. desember 2011 om han ikke vil ha flere, så er det hans valg. Dere burde jo ta en prat om det, der du spesifiserer at du ikke kommer til å ta abort om du blir gravid ved et ulykkestilfelle. Så om han ønsker å unngå dette må han enten sterilisere seg eller bruke kondomer - ellers er han med på nr. 2.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2011 #20 Skrevet 17. desember 2011 Er han en skikkelig kar har han akseptert risikoen. Og det virker det som han er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå