Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Kan jeg be deg videresende teksten under til [email protected] Hei. Jeg ønsker å nominere Olav Svaland til årets julestjerne med følgende begrunnelse: – En redaktør skal alltid ha frie mediers ideelle mål for øye. Redaktøren skal ivareta ytringsfriheten og etter beste evne arbeide for det som etter hans/hennes mening tjener samfunnet, heter det i Redaktørplakaten. Olav Svaland etterlevde kravene i plakaten som redaktør i Frolendingen, men ble på det groveste taklet av styret da han ville lage en reportasje som kunne ødelegge for eierne. – Redaktøren skal ha en fri og uavhengig ledelse av redaksjonen og full frihet til å forme mediets meninger, selv om de i enkelte spørsmål ikke deles av utgiveren eller styret, heter det videre i den samme plakaten. Ettersom Svaland urettmessig ble fratatt redaktøransvaret, har leserne mistet kjærkommen og etterlengtet nyhetsstoff i avisen. Svaland var en tøff redaktør som torde å stå oppreist når det stormet på toppene. Han formidlet sakene på en oversiktlig og god måte, og artiklene skapte en sunn debatt i folket. I tiden som redaktør ble han en populær mann blant innbyggerne, mens eierne jobbet hardt for å kvele nyhetsflyten i avisen. Årsaken var at de ikke maktet å bli sett over skuldra og ned i kortene. Redaktøren ga ikke opp og ble til slutt ofret i en hasardiøs avskjedigelse. Ettersom Svaland i løpet av året har fremstått som landets ledende forkjemper innen pressefrihet, bør han få årets julestjerne i Frolendingen. På forhånd tusen takk:) Om dere vil vite litt mer om saken det siktes til så googler dere svaland+frolendingen
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Nå var det faktisk de ansatte i den samme avisen som meldte inn sin bekymring over denne artikkelen til styret.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 Det vet jeg:) Eller dvs, det var en ansatt og faren sitter i styret. Lurer på om det ikke er hun som er konstituert direktør nå?? Uansett så er det ett grovt overtramp mot ytringsfriheten måten dette skjedde på. Og det er også grovt ihht AML HI
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 Kan du ikke gjøre det selv? Lag en fake mailkonto om du er redd for å bli gjennkjent...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har sendt jeg Men siden jeg har stemt i bøtter og lass på lanounger og andre konkurranser så håpte jeg på litt hjelp her inne. Jo fler som stemmer jo ber- ikke sant;) Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå