Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Fikk beskjed når poden var liten at vi skulle gi, men har senere fått beskjed om at de går vekk ifra dette. Siden det kunne gi flekker på tennene. Barna har småbarnsastma, og p.g.a. medisiner gir vi fluor nå. Noe som vist var greit. Gir dere fluor. De er så store at vi nå gir 0.50mg. Gir om kvelden. Er det kanskje bedre å gi 0,25 mg morgen/kveld? Noen som har opplevd å gi for mye fluor. Eller hvordan merker man det?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Jeg gir de minste på 2 år 0.25 mg en om dagen. Eldste på snart 6 år får to om dagen.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 Selvsagt skal barna ha fluor og det blir da vel ikke misfarging av tennene på grunn av det! Jeg gir 0,25 morgen og kveld nå. Da er det litt beskyttelse om natten og de første timene etter tannpussen på morgnen. Har du forresten tenkt på om du bør begynne med tanntråd på den lille? Er det noen tenner som står tett, bør du begynne med det.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har aldri gitt mine barn ekstra tilskudd av fluor, av den enkle grunn at det er et sporstoff som ikke brytes ned i kroppen men som lagrer seg. Tannleger og leger blir aldri enige, men jeg tenker som så at tenner klarer man seg uten men ikke lever eller nyrer. Den eldste på 20 år har aldri hatt hull, og den andre på 14 hadde et lite hull etter regulering. Lillegutt på 7 mnd skal heller ikke få fluor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå