Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Hva jeg foretrekker kommer helt an på formålet
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 margarin.. og da blå melange/blå soft.. grunnet melkeproteinallergi... Eneste som det ikke er noe form for melkeprotein i... så...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 Spiser kun brelett. Er den jeg liker på skiva, og den som blir kjøpt inn. kjøper den pga vane og smaken. Hender jeg skeier ut med Tine meierismør, men føler den er litt fett og passer best til rekesmørbrød og slike ting.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Jeg steker i margarin og baker med smør.
Storebror & Lillebror Skrevet 15. desember 2011 #6 Skrevet 15. desember 2011 Jeg foretrekker margarin til brødmaten, olje til steking, og (nesten) kun smør til matlaging og baking ellers. Smøret hever smaken. Bruker Tine meierismør.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #7 Skrevet 15. desember 2011 Til brødskiva - setersmør. Om jeg ikke får smør spiser jeg skiva tørr, det gjør jeg forresten til hverdags uansett. Vanlig bordsmør er selvfølgelig helt ok det også. Til steking - smør og olje i blanding. Det jeg finner i skapet. Til baking - enten normalsaltet eller usaltet smør. Om det er setersmør jeg har bruker jeg det, synes det er godt med salt i sjokoladekake f eks. Margarin bruker jeg ikke til vanlig, men jeg har noe i kjøleskapet nå. De hadde ikke smør på butikken da jeg skulle lage fruktkake tidligere i måneden. Jeg kjøper Soft Light som samboer spiser på brødskiva til hverdags, han liker ikke skive uten fett på, og smør til hverdags blir "litt mye".
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #8 Skrevet 15. desember 2011 Meierismør til baking osv. Fordi jeg ønsker noe som er mest mulig naturlig, ikke den kjemiske fremstilte melangen. Bruker Bremykt til skiva/knekkebrød.
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. desember 2011 #9 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har brelett på skiva og melange til matlaging, baking og steking og slik. Egentlig bare pga at det alltid har vært slik. Samboeren er veldig kresen og skal bare ha brelett. Pga at han er oppvokst med det.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #10 Skrevet 15. desember 2011 Jeg foretrekker margarin. Spiser kun Soft sin blåe (uten salt og melk). Jeg har aldri spist smør hele mitt liv (med vilje). Jeg kan ikke fordøye melkeprotein så om jeg får i meg smør blir jeg veldig dårlig i magen. Sånn har jeg vært siden jeg var baby og begynte med fast føde. Har med jevne mellomrom forsøkt melkeprodukter med det samme resultatet hver gang :-/
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #11 Skrevet 15. desember 2011 Til ein del bakst brukar eg margarin, kanskje mest av gamal vane, men synes feks sjokoladekake smakar rart med smør i. Til gjærbakst brukar eg mykje olje. Til steiking brukar eg olje og smør, og i middagsmat, feks potetstappe brukar eg smør. Eg brukar som regel og smør på skiva.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #12 Skrevet 15. desember 2011 Bruker nesten aldri noe på skiva,må være hvis jeg skal ha nybakt brød med brunost, og da blir det det vi har i kjøleskapet (som regel Soft). Til steking/bakung bruker jeg Soft eller Melange. Har aldri tenkt at jeg trenger smør (type meieri,seter) til noe,men nå som det er smørmangel tar jeg meg selv i å kikke etter det på butikken når jeg er der. Snakk om å lage et behov altså
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #14 Skrevet 15. desember 2011 Ja, det stemmer. Smør er smør, og margarin er noe helt annet.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #15 Skrevet 15. desember 2011 Bruker ikke noe på skiva, utenom ved veldig tørt brød, da kan jeg evt bruke Brelett. Til steking foretrekker jeg olje, baking tar jeg det vi har i hus. Baker så sjeldent likevel, at det ikke har store betydningen.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #16 Skrevet 15. desember 2011 Melange til baking og steking, Bremykt på brød:)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #17 Skrevet 15. desember 2011 Bruker kun smør her i huset. Har aldri margarin fordi jeg foretrekker naturlig fremstilte produkter. Bruker som regel TINE meierismør.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #18 Skrevet 15. desember 2011 Bruker ikke margarin fordi jeg ser på det som et fullstendig unødvendig produkt. Smør smaker bedre, og med meierismør og en flaske rapsolje har man alt man trenger av matfett i hus. Ellers må man jo ha myk margarin til skiva, stekemargarin, olje og smør til baking. Så stort kjøleskap har jeg ikke...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #19 Skrevet 15. desember 2011 bruker meieri eller setersmør til brødskriver, rapsolje til steking og jeg kan ikke bake så der bruker jeg ingenting. Brukte margarin til jeg lærte hva det var for noe... blargh!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #20 Skrevet 15. desember 2011 Spiser bare meierismør og det har jeg gjort i ca. 10 år. Bruker lite smør så når jeg først gjør det tar jeg den jeg liker best, som da er meierismør Synd det ikke blir stort til jul, siden griske mennesker har hamstret alt som er hvor jeg bor =/
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #21 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har alltid vært smør jente jeg da. Bruker Smør til pålegg, steking og baking. Men jeg bruker også olje, melange. så det er hipp som happ. men skulle veldig gjerne ha Smør til julegrøten da. Får vel lage selv da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå