Gå til innhold

Hehehe, var dette slemt gjort mot samboeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han vasker ALDRI klær! Han går heller i møkkete klær enn å vaske dem. For å gi han en liten lærepenge, og for at forhåpentligvis begynner å vaske klærne sine snart la jeg ALLE de hvite bokserne hans (det er noen, hehe) inn i vaskemaskinen sammen med ett stort rødt teppe som jeg ikke har vasket før.

Nå har han bare rosa boksere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, du hørest litt hormonell ut mener jeg...

Er jo bare boxere så ikke sikkert at han bryr seg.

Selv vasker jeg ikke klærne til gubben, fordi han ikke gidder å kaste dem til vask. Godtar ikke et lass med klær på en gang.

De får han pent vaske selv. De ligger i vaskekjelleren til de blir ødelagt og går i søpla. Han vet at det er slik det fungerer, (har vært sånn i mange år). Jeg vasker de klærne som han legger til vask gradvis, men den oppsamlingen godtar jeg ikke

Skrevet

Sånt liker jeg da..artig "hevn". Hehe

Skrevet

Herregud.. Hva med å snakke med gubbene deres i stedet for å ødelegge klærne? Hvor mye klesvask har dere siden dette er noe problem?? Jeg syns ikke du er direkte snill HI. Du er tydeligvis fornøyd selv da, så mange hehe`r du har i innlegget ditt..

Skrevet

12:15 - problemet oppstår når man snakker gang på gang, og det ikke går inn! Ikke at jeg støtter det HI gjorde, hadde aldri gjort det selv, men orker du, 12:15, virkelig å gå og tørke og vaske etter mannen din som om han hadde vært et lite barn? Og hva er i så fall poenget med det?

Skrevet

Der måtte det jo komme et oppgulp fra en av surkjærringene her inne ;-P

Kanskje HI har prøvd å snakke med samboeren, f eks x antall ganger (noe som ikke bestandig hjelper) og funnet ut at hun heller vil prøve noe som kanskje får han til å forstå?

Trenger ikke være store familien før klærne hoper seg opp om mannen samler en pen haug før han gidder å kaste dem til vask vettu 12:15 ;-)

Skrevet

12.15 her. Nei jeg hadde ikke behandlet mannen min som noe barn på noen måte. Forstår at jeg har en okey mann som klarer ting selv. Hun spør om det hun gjorde var slemt mot samboeren og mitt svar er ja. Jeg ville ikke ha gjort noe sånt.

Skrevet

Ja, hele to ganger skrev jeg hehe! Men ja, jeg er fornøyd jeg nå ;D

Klærne er ikke ødelagt, de er bare rosa istedetfor hvite. Er bare jeg som skal se bokserne uansett så! Hadde ikke gjort det med en hvit skjorte for eksempel.

Skrevet

Jeg er faktisk ikke en "surkjærring" og har aldri svart noen stygt her inne.

Jeg budre kanskje latt være å svare siden dette ikke er noe problem i vår husholdning. Beklager. 12.15

Skrevet

Om han vil ha noe vasket, må han pent vaske det selv egentlig. Ikke sånn og forstå at jeg hopper over hans plagg når jeg setter på klesvask, men jeg vasker ut fra hva jeg mener haster mest å få unna. Da kommer ikke nødvendigvis de plaggene han ønsker rene med, hvis de hører til en annen vask.

Hender at han legger en dongeribukse inn i trommelen om kvelden for å signalisere at han vil ha den vasket, om jeg synes det er vesentligere å få unna ullvask tar jeg den bare ut igjen og legger i skittentøyskurven når jeg vasker før seinvakt. Når han kommer hjem og ser ullklærne på tørkestativet skjønner han at han må vaske selv. Og det gjør han.

Problemet er bare at når vasken er tørr, tar han bare det plagget han trenger av stativet og lar resten henge. Da vasker jeg ikke noe mer klær før det er ledig tørkeplass.

Jeg ser når jeg leser dette at det virker rigid og barnslig. Men det må faktisk til, faren hans er over 50 år og vasker ikke klær i det hele tatt til svigermors store frustrasjon. Hun sier det kun er en kort periode han har operert vaskemaskinen, og det var da han var langtidssykemeldt. Da måtte hun sortere i kurver og legge lapp med anvisning oppå a la "40 grader, omo color, skyllemiddel". Jeg skal ikke ende på samme måte.

Men jeg har sagt til han at når han ikke veit hvordan han vasker mine klær må han lese vaskelappen (kjenner ikke forskjell på ull, bomull og syntetisk. Han har vasket ulla mi som bomull fordi "den ikke så ut som en ullgenser"). Om lappen er klippet ut kan han la plagget ligge. Han blir faktisk flinkere med tiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...