Gå til innhold

I morgen kommer barnetrygda! ;)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ER på in konto i dag :)

Men husk at det er leeeeeeenge til neste b.trygd.

Skrevet

Unnskyld altså, jeg pleier å ha selvkontroll til å holde meg...

Lever folk virkelig fra trygd til trygd her inne? Hver måned kommer det innlegg som "når kommer barnetrygda?", "å nei, var sikker på at OS skulle komme før helga, hva gjør jeg nå?", "NAV er treige med bidragsforskudd igjen - KRISE".

Når man har barn trenger man å se noen uker framover, sånn er det bare!

Skrevet

I dag kommer lønna.. HURRA!

Lønnsslippen er kommet -herlig å se halv skatt!

Venter bare nå på at pengene skal komme på konto slik at jeg kan kjøpe de to siste julegavene...

Men så er det jo 1.5 mnd til neste lønning :-(

Skrevet

De fleste som ikke svømmer i penger, er avhengige av trygd, stønad, lønn og andre faste innbetalinger som kommer. Jeg planlegger alle mnd innkjøp etter budsjettet, og er derfor avhengig av pengene som kommer inn for å kunne betale regninger og for å få ting til å gå rundt...

Det betyr vel ikke at jeg ikke ser fremover?? For noen er det faktisk krise om pengene er forsinka (tom bare noen dager). Tenk om det er tomt for mat i hus?

Skrevet

Vel, om du legger opp til et så stramt skjema at du er avhengig av at trygda kommer inn akkurat den dagen du trodde, ser du ikke framover.

Ja, de fleste av oss har behov for at de faste innektene våre kommer inn i løpet av måneden, men planlegger ikke slik at det er skrapet før neste innskudd på kontoen. Hva gjør man da hvis man får tannverk? Går med det og forverrer tilstanden til neste måned siden man ikke har noe på bunn av kontoen? Neste år?

Til dårligere råd, til større behov for en liten buffer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...