Gå til innhold

Lege time i uke 6. Hvor mye kan man finne ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal øyeblikk til legen, og jeg lurer på hvor mye man kan finne ut så tidlig? Er ca 6uker etter mine beregninger. Kan man foresten finne ut hvor langt man har kommet ho legen? Og hvordan blir det gjort? Setter pris på svar! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Gratulerer med graviditeten!! Er 6+4 idag, akkurat vært hos legen. Får ikke vite mye så tidlig, tok de første blodprøvene og fikk helsekort for gravide. That's It...:( De setter termin etter sm på et "hjul" de har, jeg ble satt 4 dager tilbake... Lykke til!!

Skrevet

Takk for svar! :) sm ? Hehe, litt grønn enda gitt :P Blir spennende:)

Skrevet

Sm=siste mens (tror jeg) :)

Var hos legen da jeg var ca så langt på vei. Skulle dit for noe annet, men nevnte det til han. Da fylte han ut et sånn svangerskapsskjema (?) og gjettet hvor langt jeg var på vei (hadde ikke fått tilbake mens etter p-pilleslutt så ble bare gjetting).

Han sendte derfor henvisning til tidlig UL.

Blodprøver så tidlig?? Jordmor fortalte meg at man skulle vente til etter uke 12 med å ta blodprøver, ellers måtte man ta de på nytt....

Så er ikke så mye som skjer så tidlig, men det varierer jo veldig fra lege til lege :-)

Skrevet

Da hadde jeg vært hos legen, å han trodde jeg var i uke 8, å ville prøve å få tatt ul nå på tirsdag :) Men hvordan er det med utvendig ul så tidlig? Er det noen som har gjort det?

Hr aldri vært hos han her legen, å han va super koselig! Han var jo nesten like spent som meg, nevnte ikke ul engang jeg, hehe :)

Skrevet

Sa han at du skulle få utvendig ul? Trodde ikke det var vanlig å få før man var passert uke 12 eller no.

Skrevet

Han hadde kun utstyr til utvendig ul ja, sa jeg måtte ha full blære for å ha sjangs til å se noe. Er det noen som har gjort det før ? Er det i det hele tatt mulig å se noe så tidlig på utvendig ul ? :P

Skrevet

jeg var på tidlig utvendig UL 6+5. Var ikke mye man kunne se, men en liten "sekk", og jeg fikk høre et hjerte som slo :) fikk også bilde:)

Skrevet

Betryggende! :) Håper så det er et lite hjerte som slår der inne... klarer liksom ikke helt å forstå at noe levende kan være inne i meg, hehe :)

Skrevet

Flott med ul ;) Om du e slank kan man sikkert klare se nåt med utvendig når du e såpass på vei ;) Det e jo en liten baby når man e 8 uker som kan bevege på sæ ;)

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...