Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Kan dere motivere meg litt? Holder på med nki nettstudier, tar helsefagarbeider vg2. Er halvveis i kurset nå, å motivasjonen har gått opp og ned, er høygravid med termin om to uker. Men nå måå jeg bare få sendt inn en oppgave igjen, har planer om å ta eksamen til våren. Har bare fått 5 og 6ere, men likevel så klarer jeg å psyke meg ned til at jeg ikke klarer de, og klarer bare ikke å sette meg ned for å jobbe.. Hva kan jeg forvente i dette yrket, hvordan er dagene osv? Hvor jobber du? (sykehjem,sykehus,bolig osv) Trives du?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har jobbet som helsefagarbeider (hjelpepleier) i 20 år og trives veldig godt. Har vært innom de fleste arenaer man kan innen faget og endte opp i bolig for psykisk utviklingshemmede. Har jobbet 100 % turnus etter at de 2 eldste ble "store", men går over i våken nattevaktstilling etter endt permisjon for å få mer tid med minstemann, og kunne ikke tenkt meg noe annet. Det er tungt med turnus å gå fra senvakt til tidligvakt, men man venner seg til det. Lykke til med studiene og forestående fødsel
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 Tusen takk for svar fra deg:-) Høres ut som du trives godt med det du jobber med, bra du trives med nattestilling! Hvilke muligheter har jeg egentlig når jeg er ferdig utdannet helsefagarbeider? Vet liksom ikke om jeg har lyst til å jobbe på sykehjem hele tiden, for det er vel der man som regel får jobb? Gruer meg til å se mye sykdom og alt som følger med hos de eldre, men det er jo noe jeg bare må forbrede meg på, jeg ønsker jo å jobbe innen dette yrket. Men når man er helsefagarbeider, får man som regel bare jobb innen for eldre da, eller er det andre muligheter liksom? Er 24 år, å vil såå gjerne klare å få meg en utdannelse nå.. Tusen takk for det. )
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Første som svarte deg her igjen...Som helsefagarbeider har du et hav av muligheter...Du kan ta etterutdannelse når du har jobbet noen år hvis det er et felt du er spesielt interressert i... Jeg har jobbet på pleiehjem, i hjemmesykepleien, i avlastingsbolig for barn 0-18 år, med rus og psykiatri og nå psykisk utviklingshemmede... Du blir også vant til å se alt det du ser, noen reagere sterkt første gang man opplever et epilepsianfall eller død første gang, men tro meg, ALLE får en reaksjon på det... Igjen lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå