Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Mødre slår barn oftere enn fedre, og hyppigst er volden mot døtre, viser en ny rapport. Av de 7.000 ungdommene mellom 18 og 20 år som er spurt, svarer 20 prosent at de har opplevd vold fra mor, mens 14 prosent har opplevd vold fra far. Mens volden som mødre utøver på døtre oftest er mild i form av lugging og klyping, er det en like stor andel mødre og fedre som utøver grov vold. http://www.dagbladet.no/2011/12/15/nyheter/innenriks/vold/barn/mor/19426039/
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Er du overrasket? Hvis du tar med i beregningen hvor mange mødre som er alene med barna 100%, eller hvor mange alenemødre det er som har hovedomsorgen. Hvor mange familier det er slik at far melder seg helt ut, og har svært lite å gjøre med barna sine. Hvor mange familier far jobber mye borte og derfor ser barna sjelden. Så er det vel ikke så veldig merkelig at tallet kvinner som slår blir høyere en tallet menn som slår. Det er når vi ikke snakker om grov vold da, ofte mor som står med alt ansvaret og skal takle grinete, trassete, kranglete barn i tillegg til å ta seg av egen jobb og hus. mens mannen tar seg av sin jobb, overhode ikke tar sin del i ting slik at mor får avlastning og gjør som han selv vil. Naturlig nok har far liten grunn til å miste tålmodigheten og bli sint en mor. Nå sier jeg ikke at det under noen omstendigheter er rett å slå, for det er det absolutt ikke. Men jeg vil tro i situasjoner hvor mor lugger, eller klapper til et barn (og da snakker vi om når det skjer en gang) er det ofte i familier hvor mor er alene med barna enten fordi hun er alenemor eller fordi far ikke gidder å ta del i familien sin. Og frustrasjonen når henne over hodet. Hvor mor er utslitt rett og slett. Med tanke på at det er veldig mange barn som har bare mor inni bildet eller en far som er der men ikke er der, så syntes jeg ikke der er rart at de da får et høyere tall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå