Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har prøve i norsk i morra, har vært syk noen dager og dessverre ikke fått forberedt meg noe særlig. Vi skal vise at vi forstår faget. Har fått beskjed om at det er fra 1800-tallet og til i dag, regner med at vi skal trekke tråder til et eller annet... Jeg må bruke dagen i dag til å skrive enkle notater og oppdatere meg. Jeg hadde satt stor pris på innspill om hvor jeg skal begynne, hva jeg bør fokusere på ol. Tungt fag :/
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #2 Skrevet 15. desember 2011 Dreier det seg om utviklingen innen literatur, rettskrivning eller gramatikk?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 Jeg vil tro det er litteratur. Og kanskje noe språkhistorie.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 Enig med 10:57. Også må du vel trekke tråderr ifra nasjonalromantikken, renesansen etc.
Gjest Klaraklar Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Hehe, temaet er å forstå norskfaget, fra 1800-tallet og du trekker inn renessansen, 11.01? Knis. Det er veldig vesentlig om det gjelder språkhistorie eller litteraturhistorie. Det er sjeldent dette blir puttet inn i samme prøve, uansett hva slag trinn du måtte befinne deg på. Skulle gjerne ha hjulpet deg videre, men jeg er nå på vei til jobb, som norsklærer i vgs. Men logger meg sikkert på igjen om noen timer, da jeg egentlig har undervisningsfri i dag. Jeg kan hjelpe deg da?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #6 Skrevet 15. desember 2011 Takk for svar alle sammen! Jeg tar påbygg, denne heldagsen avslutter vg2. Det er litteraturhistorie som står i fokus. Jeg tror prøven vil være todelt, en del er helt sikkert en refleksjonsoppgave. Læreren har sagt at "det kan ha et utgangspunkt fra 1800-tallet". Jeg syns det er voldsomt mye å tenke på, og å plukke ut det viktigste er vanskelig. Det straffer seg å være borte fra skolen... HI
Gjest Klaraklar Skrevet 17. desember 2011 #7 Skrevet 17. desember 2011 Jeg har dårlig samvittighet for at jeg likevel ikke fikk mulighet til å logge på og hjelpe deg på torsdag. Håper prøva gikk bra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå