Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Vi har ingen felles. Men har to hver og flyttet sammen i aug. Så ting tar vel tid når det skal gå seg til. De to minste våres på 3 og 4 år krangler endel. Og det oppstår litt vanskligheter mellom oss foreldrene pga våre egene barn og mye føleser knyttet til det. Vurderer å få litt hjelp så vi kanskje kan finne noen løsninger. Har dere noen tips?
Mockanin Skrevet 16. desember 2011 #2 Skrevet 16. desember 2011 Dere MÅ være enige om grenser og regler for barna og det må gjelde alle barna, både dine og hans. At 3 og 4 åringen krangler er normalt. Men for å få bremset det er det nok lurt og finne ut hvorfor dem krangler, er det noe dere voksne kan gjøre for å få det bedre? Jeg var en gang sammen med en med barn fra tidligere. Disse fikk lov til å gjøre akkurat som dem ville av faren. Mitt barn hatet dermed disse barna. Dem fikk herpe hans leker og hans ting og var helt på frigear. Og nåde meg om jeg irettesatte dem. Endte med at jeg sparket ut denne pappaen (min leilighet). Kunne ikke ha det sånn. Hadde fotspor til og med på nakkestøtta i bilen min pga. en 6 åring som ikke kunne oppføre seg.
Mamma+2 Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Dette er nok et kjent fenomen, og veldig lurt ta tak i det så raskt som mulig. Det er jo ingen hemmelighet at flere parforhold med mine og dine barn ryker. Vi har selv 1 barn hver og ingen felles. Vi har nå bodd under samme tak i 2,5 år, men jeg må nok si at det første året iallefall var det mye prøving og feiling. Det er SÅ lett at foreldrene går i skyttergraven ang sitt eget barn. Vi har barn som er ganske like i alder vi også- og det med at begge egentlig er enebarn, så vant til å ha alt alene var og en utfordring...men det har gått seg til. Vi har fått litt hjelp på Familiehuset, det har vi likt godt Ser på det å ta imot hjelp før problemene blir for store som en veldig bra ting. Naturlig at dette ikke er lett. Håper det går seg til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå