Gå til innhold

Mangler han sosiale antenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var det juleavslutning med frokost. Jeg er gravid med hans barn og det var min sønn som hadde avslutning.

Jeg legger veska mi på en stol og går for å forsyne meg. Han og mine barn står først i køen og jeg stiller meg bakerst.

Etter at jeg har forsynt meg går jeg til bordene og mine barn sitter alene på et bord mens han har satt seg på et bord med voksne. Når jeg ankommer er bordet fullt. Han har ikke tatt av plass til meg så jeg måtte sette meg alene med mine to barn. Mine barn var ferdige å spise og måtte inn til time (ene) og andre gikk så der satt jeg alene.

Mannen ser på meg men kommer ikke til meg eller spør om jeg skal komme dit. Hormonell som jeg er følte jeg meg alene og begynte nesten å gråte og tok maten med i klasserommet og satt der.

Er det rart å vente på hverandre når man skal spise god Julefrokost? Er det ikke normalt som familie at man sitter sammen?

Han sier at det var min egen feil fordi jeg kom så sent til bordet men jeg sto jo i kø????? Jeg sa jeg synes han oppførte seg som en egoist og ble sur på han og ennå ser han ikke at han burde gjort noe annerledes.

Er det rart å reagere på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, hadde dette vært meg så hadde jeg nesten begynt å gråte selv... gravid og hormonell her også;)

Men ville nok reagert uansett!

Selvsagt skal han "holde av" plass til deg, og hvis det ikke går burde han reist seg opp og satt seg sammen med deg. Så ja, det er litt mangel på sosiale antenner etter min mening. Hadde min mann gjort det, så hadde jeg blitt SUR*s*

Skrevet

Virket litt åndsfraværende, ja. Personlig tror jeg at jeg hadde gneldra litt til han der og da. Men de andre foreldrene hadde sikkert skubbet seg til siden dersom du hadde gått bort og spurt om å få skvisa deg inn...? Men, det er jo ikke alle som tør det, da...

Skrevet

Bordet var fullt og jeg følte ikke for å presse meg inn:( er litt tykk om dagen og har komplekser for det:(((

Skrevet

Minn mann (samboer) er så sjenert at han hadde stått og ventet på meg. Om han hadde satt seg og det ikke hadde vært plass til meg hadde han kommet bort til bordet der jeg satt eller spurt om jeg ville sitte på fanget.

Men, han er håpløs når det kommer til husarbeid og delta med barna. Det nesten eneste han gjør med barna er å spille xbox =P

Skrevet

Det kan da ikke være så rart å forvente at mannen venter med å spise eller holder av plass. Er ikke det vanlig skikk og bruk?

Skrevet

Jeg hadde også blitt lei meg i den situasjonen og jeg er ikke gravid. Men derimot er jeg litt sjenert og syntes slike ting er litt vanskelig.

Jeg mener at når man går på slikt sammen så er det normalt at man ser partneren sin og er til stede med den personen. Ellers hadde det vært liten grunn for begge å gå, spesielt siden det ikke var hans barn som dere var der for

Skrevet

Jeg innser at jeg oppfører meg noen ganger som mannen din.... Blir ganske snakkesalig med andre foreldre og "mingler" mye (vane sak fra jobben...), men jeg hadde nok takket for meg og gått bort til samboer om jeg så at han måtte sitte alene. Så, det var ikke rart av deg å reagere sånn. Ingen liker å sitte alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...