Gå til innhold

Hvor mye bidrar din mann med barn og hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ofte inntrykk av at menn enten er late eller så er de super duper menn som vasker og leker mer med barna enn damene.

Min er vel en mellomting:P

Han står like mye opp med barna som meg, og lager ca halvparten av middagene.

Ellers leker han med barna, men han er litt slik at han synes det er kjekkest å leke med dem hvis det er litt spennende, foreks å leke i snøen, ta dem med seg ned til sjøen..ja slike ting...

Han er ikke flink til å sitte på gulvet å leke med barna, men det er ikke jeg heller...barna er også 4 og 5år gamle....

Når det kommer til huset er det "rydde narkomanen" meg som holder huset pent, men han rydder etter middag og slike ting.

Når det kommer til alt ute og alle slike praktiske ting er det hans jobb.

Han er veldig glad i mobilen sin da..surfer ofte på dem når barna er tilstede...dette irriterer meg mye..! Men jeg er jo endel her og på nettet også når barna er tilstede så helt uskyldig er jeg ikke selv...:P

Men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann er og en mellomting. Han står opp om morgnen om ejg vil sove lenge, han tar tilogmed gutten vår om han våkner om natta av og til..

Han lager mye middager, men ofte så lager vi de sammen.. :) Han er ikke så flink til å se at det er rotete og gjøre noe med det, men han kommer seg, og er flink når han er igang. Er ofte han er alene med gutten om kveldene om jeg er på jobb, og da rydder han leker osv før jeg kommer hjem. digg. :) Jeg rydder nok mer en han, men jeg er skikkelig ryddenazi som sikkert bør roe meg litt.. :P

Han leker kanskje ikke så mye med han når de er inne, men han leser mye bøker, herjer og leker ute med han. Gjør mye ute, men det gjør jeg og da.. :P

Skrevet

Både jeg og samboeren er midt i mellom. Vi gjør omtrent like mye husarbeid og stell med barna. Helt automatisk har vi fått en viss fordeling; han tar nesten all klesvask, steller barna på badet hver kveld og rydder mest. Jeg vasker gulv og oftest badene, og leser for barna på kvelden. Støvsuger gjør vi vel ca like mye, men jeg gjør det nok hakket grundigere ;)

Ingen av oss leker noe særlig med barna, og begge surfer litt/ leser bok etc, mens barna er hjemme og våkne.

Skrevet

Er vel derfor jeg er litt pirkete også, da min mann heller ikke alltid gjør det så grundig..når han vasker badet så bruker han mest jif sprayen...jeg er mer grundig og skrubber...men ser jo at vi har det veldig rent og ryddig hjemme i forhold til mange andre, men det er nok fordi jeg har litt støv på hjernen:P

Vi deler foresten på kveldstell vi også, men jeg er mer ute å farter enn han så da tar han seg av alt på kvelden med legging.

HI

Skrevet

Min mann bidrar mye i hjemmet. Skal ikke påstå han er veldig glad i å rydde og vaske, men han tar sin del. Om valget står mellom å være med ungene på ett eller annet eller å rydde hjemme velger han å bli med ungene. Og han trenger som oftes en puff før han setter i gang, pcn er så mye mer spennende.

Jeg vet at han syns pc og tv er veldig grei underholdning, og ungene er noen sladdrehanker. Så selv om vi har blitt enige om hvor mye ungene får se på tv og være på pc, sniker han seg unna når jeg ikke er hjemme.

Men totalsett syns jeg vi har en ganske så fin balanse her i huset. Vi er forsjellige og det gjør ingenting. Men hadde vært hyggelig om startkabelen hans ikke var like lang til tider. Ting tar nemlig tid. Sier han at han skal måke, pleier han å måke men han er som ungene han skal bare først. Så da er det enklere å gå ut og måke selv, men sier jeg at jeg går ut for å måke siden han er treg så rasker han seg litt mer.... for om jeg går ut, betyr jo det at han må rydde inne... hehe.

Skrevet

Akkurat når det kommer til slike praktiske ting er han nesten håpløs. Jeg elsker han, han er flink med barna og har mange gode egenskaper, men der når han ikke opp.

Han har "aldri" stått opp om nettene. Minsten sov sin første hele natt når han var 16 mnd, likevel var det jeg som sto opp. Han klarer ikke å bare stå opp, for han er så trøtt.

Han lager heller "aldri" middag. Han hjelper en sjelden gang om han er hjemme. Han kan heller aldri ta oppvasken eller rydde på plass. Han setter gryter og skåler i vasken og fyller dem med vann og tror at de kommer inn i skapene av seg selv (han er jo oppvokst med at det er slik). Han syter og klager om han må lage mat (lunsj, kvelds ol.) til barna.

Han kan ikke tørke juice eller saft fra gulvet. Da bruker han kjøkkenkluten og tørker opp og legger kluten på benken igjen.

Og når han først støvsuger, bruker han like lang tid på stua som jeg bruker på hele huset. Han ser ikke skitten og bryr seg ikke.

Nå som jeg ikke er i stand til å gjøre selv, lar han det bare være. Han støvsuger når jeg minner han på det 1 gang i uka, ellers lar han resten være.

Han har ikke kontrollen på barna, med klær, dusjing ol, men det er nok litt min feil også. Jeg vet jo hvordan han er og har derfor vært den som har tatt ansvar og har kontroll på slike ting.

Jeg skifter dekk på min egen bil, er med på og vaske terrassen og beise den, male hus osv. så det er ingen unnskyldning. Utenom for meg nå, som sagt pga operasjoner.

Skrevet

09.44

Oi da synes jeg du er god som faktisk holder ut..

Jeg er også som sagt den som ordner med klær og finner frem klær til barna, men det er nok fordi jeg alltid har gjort det og fordi jeg vil ha kontroll på ting...men å stå opp med barna og tørke ting som er sølt på gulvet osv burde jo ha vært en selvfølge for en mann som har familie!

Har du pratet med han?

Du må ha god bedring, håper du snart blir frisk:)

god jul!

HI

Skrevet

Vel jeg er jo glad i hjemmet mitt og liker at det ser bra ut. Nå må jeg bare bite tennene sammen og tenke at folk forstår hvorfor det ser ut slik hos oss nå =)

Jeg kan godt gjøre det også, om han hadde bidratt litt mer med barna i praktiske ting. Hvis han hadde gjort litt mer, tatt litt mer ansvar.

Slik som nå, når jeg nettopp har operert, jobber han overtid!? Han skal bort i helga, og var irritert fordi at jeg ikke ville ta meg av barna alene. Under 1 uke etter en operasjon.

Jeg må ta meg en alvorsprat med han ang akkurat det, det er i alle fall sikkert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...