Gå til innhold

Sliter sånn med søvnen! Trenger tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter veldig, i natt har jeg bare sovet 2,5 time.. La meg klokka halv 21.30 i går (var så sliten da) og våknet klokka 12 i natt. La i senga og fikk IKKE sove til klokka 3, da sto jeg opp og gjorde husarbeid, og så litt på tv. Dro hjemmefra klokka 6 for å dra på jobb.

Ellers ligger jeg som regel våken nesten hele natta og sovner først rundt 3, og står opp mellom 7 og 8..

Hva skal jeg gjøre for å klare å sove??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en tur innom apoteket eller helsekost og kjøp noe for å få sove.

De sekger noe på apotekt men husker ikke hva det het.

prøv dette en stund og se om det hjelper.

Gjør det ikke det så må du ta det opp med legen din.

Skrevet

-Dropp all kaffe, te, cola og energidrikker. Du kan få abstinenser i to uker hvis du har drukket en del av det, men det går over.

-Skru av TV og data ca en time før du skal legge deg og demp lyset litt, da begynner kroppen å roe ned og du vil kunne sove roligere om natten.

-Pass på å ikke ha det for varmt på soveromet.

-Drikk varm melk før du legger deg.

-Begynn å trene hvis du ikke allerede gjør det.

-Ha en blokk og penn ved sengen. Om du våkner og tenker på noe, bekymrer deg for noe skriver du det ned og tar det frem om morgenen.

-Legg deg på eget rom om du sover bedre alene enn sammen med andre.

-Godta at det er normalt å være våken litt innimellom også om natten. Å ligge i sengen gir hvile selv om du ikke sover.

Skrevet

Tusen takk for gode tips! Gjør allerede noen av tingene, men det er flere ting som er verdt å prøve :)

HI

Skrevet

Noe mer du kan prøve er å gå opp å beveg deg litt om du har lagt lenge i senga uten å få sove. Stå opp, ta litt frisk luft, en liten tur rundt i huset osv, så legg deg igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...