Gå til innhold

Lurer på noe ang en diagnose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mannen som har fått den. Jeg skulle gjerne snakket med en lege. Hvor skal jeg ringe? Blir vel litt rart å ringe fastlegen når det ikke gjelder meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er spesialsykepleier, med det kan jeg selvføglelig ikke hjelpe deg med alt du lurer på.l Men hvis du vil fortelle meg noe om hva slags diagnose det er, så kan jeg gi deg litt informasjon? Hilsen fra meg

Skrevet

Et er hydronefrose og han må opereres. Det vil uansett ikke skje før om tidligst tre uker, vi reiser straks på ferie (langt avgårde) og jeg lurer på om vi kan reise eller ikke. Fastlegen hans sa det var opp til han, men ville ikke anbefale det. Vil gjerne høre med en annen lege også. Mannen min er redd for å få smerteanfall igjen mens vi er på ferie, og spesielt når vi er på flyet. Han har fått smertestillende da.

Skrevet

Sønnen min ble operert da han var 5 mnd. Det har gått helt fint. Bør være ekstra oppmerksom på UVI.

Skrevet

Det har jeg lest allerede, men fant ikke svar på det jeg lurte på der :)

HI

Skrevet

Hvis legen ikke anbefaler at han reiser så gjør han selvfølgelig ikke det!

Skrevet

Jeg er sikker på at det kommer til å gå bra, og det er legene også.. Men det jeg lurer mest på er om vi kan reise på ferie eller ikke.. Han har vært hos en lege, som sa han ikke anbefalte det, men vil gjerne høre med en eller to leger til, men vet ikke hvor jeg bør henvende meg.

HI

Skrevet

Han sa at det var opp til han, det er ingen krise, men han anbefaler det ikke. Vi snakket uansett om å høre med ett par andre leger, om de også anbefaler at han ikke reiser vet vi at det ikke er å vurdere.

Skrevet

Mannen din er redd for å få smerter, han skal opereres om tre uker, og alt du greier å vri hjernen om er ferieturen som kanskje går i vasken... Kan vel dra på ferie ved en senere anledning, og heller feire jula i ro og mak hjemme!

Tenk om det var du selv som var syk...

Skrevet

Hehe nei, det er ikke alt jeg greier jeg å tenke på nei! Det er kun det jeg skrev her. Jeg legger ikke nødvendigvis ut alle mine tanker fordi jeg lurer på en ting.

Skrevet

Det er opp til din samboer det. Hvis det skulle skje komplikasjoner på turen så vil vel ikke legen ha på seg at han ga din samboer klarsignal om å reise. Selv om det er lite sannsynlig at noe skjer.

Hadde det vært farlig å reise så hadde legen sagt at han ikke måtte reise noen steder før han var ferdig operert.

Skrevet

Det er heller ikke bare jeg vil som reise, både mannen og begge barna gleder seg veldig. Det er heller ikke mulig for oss å reise senere. Som sagt så tenker jeg absolutt ikke kun på dette, selv om det var det jeg spurte om i innlegget.

Skrevet

Jeg vet ingenting om denne sykdomen, men det dere skal være oppmerksomme på er at om han blir så syk at han trenger legehjelp på turen vil en vanlig reiseforsikkring normalt sett ikke dekke dette når dere viste om det før dere dro. Hvordan det vil fungere innen EU vet jeg ikke. Her finnes det jo egne avtaler, men jeg ville sjekket dette ganske nøye før jeg eventuelt dro. Er dere uheldige kan det ellers bli en veldig dyr tur.

Skrevet

Vi skal reise innen EU, men det skal jeg sjekke ut! Takk for tips.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...