Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Jeg er 14 uker på vei med nr. 2 og er så ufattelig sliten, kvalm og i elendig form. Er på jobb og da fungerer jeg greit, men hjemme! Jeg har ikke krefter til noe jo...Orker ikke ta klesvask, lage middag osv. Veldig begrenset hva jeg gjør med vår førstefødte også. Har nesten alle julegavene igjen, ikke vasket en kvadratmeter, ikke bakt noe med barnet mitt..Føler meg som ei dårlig mor som bare sover, er hormonell og spyr. Var sykemeldt i 2 uker uten at det var noe bedre. Foretrekker å være på jobb, da går iallefall dagen litt raskere og jeg kommer meg opp i normal tid. Mannen går snart på veggen, sliten han også... Og jeg er sykt hormonell denne gangen! Gråter og blir sint for ingenting. Jeg blir rett og slett deppa av dette... Hvordan holder dere andre gravide motet oppe? Jeg har så lyst til å trene, ordne til jul, være lykkelig med graviditeten. Også er det så rart at det stort sett er hjemme problemet ligger.... Kanskje jeg bare må skjerpe meg`? Men hvordan skal jeg finne styrke til å skjerpe meg...? Klage, klage, klage
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Jeg holdt ut til uke 23, ble da 50% sykemeldt og har vært det i 1 mnd nå. Angrer egentlig på at jeg ikke prøvde å få 20% sykemelding fra uke 12-14, tenker jeg kunne unngått en så stor sykemelding som jeg har nå hvis jeg ikke kjørte meg helt i grøfta først, i alle fall en stund til.. Problemet mitt er at jeg ikke får sove om nettene, og trenger nå å sove ut annenhver dag. Håper for guds skyld jeg slipper 100% sykemelding, venting er noe av det jeg er dårligst på. Jeg kan simpelthen ikke gå hjemme og vente på babyen uka lang i nesten 3 måneder...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #3 Skrevet 15. desember 2011 Jeg har det på samme måte. Orker ingenting hjemme, og det var bare fint å sitte på kontoret å være kvalm. Men plutselig så sa også dette stopp. Vi hadde et brått dødsfall i familien som skapte mye følelsesmessig kaos, og når jeg var så sliten fra før, sa ramlet jeg sammen. Jeg er nå sykmeldt, har vært 100% sykmeldt i litt over en uke så jeg skal få tid, og ork, til å gjøre noe av jobben min som jeg hele tiden ble hengende etter med. Det var den letteste måten, og jeg har nærmest daglig mail- eller telefonkontakt med sjefen og en muntlig avtale som gjør at jeg kommer og gjør det arbeidet jeg orker, eller føler at jeg bare må orke. Men gubben er sliten inn til beinet han også nå, for han har vært nødt til å stå på her hjemme. Vaske, rydde, lage mat, handle, stelle og legge eldstemann (en 4-åring som heldigvis er en drøm å ha med å gjøre om dagen). Forrige svangerskap kom litt av energien tilbake igjen i ca uke 18. Jeg er nå i uke 14 og håper derfor at jeg er i bedre form etter jul. Uff, disse plagsomme, men lykkelige omstendighetene. Hehe Lykke til videre til oss!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 Jeg er firebarnsmamma, og kjenner meg veldig igjen i innlegget ditt... Har ikke noe annet å si enn "HOLD UT" man har ikke noe annet valg.... Ønsker deg dog en god jul =)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Sier som de over: HOLD UT! Og legger til: PRIORITER BEINHARDT! Drit i julerundvask, dersom det holder å støvsuge for at det skal se greit ut. Legg dere tidlig, istedet for å dorme foran TVen halve kvelden. Da får dere kanskje mer krefter til neste dag. Dette gjelder mannen din også. Planlegg sunne, enkle middager for noen dager fremover, ting som er raske å lage. For eksempel fiskegrateng som steker seg selv i ovnen, magre pølser med ferdiglagd salat og tomatbønner ved siden av, kyllingfilet som freses i soyasaus. Rydd sammen! Det er mindre ork dersom hele familien rydder og steller sammen, gjerne med enten livlig musikk eller rolig musikk til. Etter middag en dag du føler deg ok, kan far passe barnet sitt mens du gjør unna en haug med julegaver. Eventuelt spiser dere ute rett etter jobb og drar direkte på shopping, alle sammen:-) Og husk: Kvalmen og slitenheten gir seg. DET GÅR OVER!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå