Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Går nå inn i min 25. svangerskapsuke, og har ikke vært på svangerskapskontroll siden uke 12. Har vært på 3 ultralyder etter det, så føler jeg har fått fulgt med på at barnet har det bra likevel. Er også andregangs, så alt er ikke så spennende. Tenkte jeg skulle ringe og bestille meg jordmortime på nyåret, men vil jo da være 27 uker + på vei. Er dette egentlig alt for sent?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Jeg hadde siste jordmortime i uke 26
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Nei, ikke egentlig. Ville nok vurdert å gå bittelitt oftere, men kanskje til legen i stedet om du ikke føler for "kosepraten" jordmødrene er så glad i. Bare for å få måle SF, blodtrykk og stixet urinen.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #4 Skrevet 15. desember 2011 Jeg ville nok ringt nå, og bestilt første ledige time som passer. For eksempel helt i begynnelsen av januar. Ikke for at det kan være noe feil, eller at man på død og liv må gå så ofte. Men fordi det blir veldig lenge å ringe om noen uker, og så blir det kanskje noen uker før jordmor har en ledig time som passer. Da er du fort mer enn 30 uker på vei. Greit å få målt blodtrykk, testet urinen, sjekket sf-mål osv, som noen skrev over her. Så kan du heller la det gå noen ekstra uker før neste kontroll igjen (dersom jordmor synes det høres greit ut).
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #5 Skrevet 15. desember 2011 Det er vel ikke så vanlig å gå så ofte i begynnelsen. Jeg hadde første time hos legen i uke 10, ul i uke 19 og legetime i uke 24. Var slik begge ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå