Gå til innhold

Ultralyd


lillma31

Anbefalte innlegg

I dag var jeg hos Ultraportalen i Trondheim og tok en tidlig ultralyd. Alt stod bra til og det var fint, beroligende og godt å se det lille hjertet dunke i 175 slag/min. Vi fikk også et godt bilde på hvordan spiren så ut. Hodet, hjerne, kropp og hjertet. Jordmoren var hyggelig og informativ og jobbet til daglig på St. Olavs hospital som Ultralydjordmor (litt usikker på riktig tittel der..) Syntes det absolutt var verdt de 900,- det kostet. Fikk med meg 6 bilder hjem samt en rapport om de målene hun hadde tatt. Barnefar syntes det var litt rart og merkelig, men da jeg tittet bort på han så jeg en tåre trille nedover kinnet hans. Jeg elsker den mannen <3.

Jeg kommer absloutt til å ta 3D ultralyd i ca uke 24 og kommer da også til å bruke Ultraportalen.

 

Alt i alt en fin opplevelse og godt å vite at spiren har det bra og inntil videre har vokst slik den skal.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Er nå i uke 12. Skal på tidlig ul i morgen hos Medicus i Trondheim og på første svangerskapskontroll på onsdag. Gleder meg! Drar dessverre alene, da mannen er bortreist hele uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo spennende :D Du har ikke tenkt på å ta med deg et familiemedlem eller en venn på Ultralyden da? Kan jo være greit å både ha noen å glede seg sammen med/dele opplevelsen, samt at om det, mot formodning, skulle være noe så er et jo fint å kunne være sammen med noen om det rett etterpå også... :D

 

Masse lykke til uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har både søster og en veldig god venninne her i Trondheim som var villig til å bli med. Men jeg følte det ble litt urettferdig at samboeren ikke skulle få være den første bortsett fra meg å oppleve dette, så jeg dro alene - og alt sto bra til med den lille krabaten! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...