Gå til innhold

Sønnen min ble slikket på tissen idag... Helt forferdelig..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sitter her og er så lei meg og frusteret. Min sønn på 5,5 år ble idag slikket på tissen sin,av en aen gutt på 5 år. Min sønn var alene med denne gutten inne på Lego rommet. Da har han dradd frem buksa,og vennen hans har slikket han på tissen.Min sønn ble veldig lei seg og begynte å grine.. Rett etter det ,så har min sønn dratt av seg buksen 2 ganger og vist fram tissen sin til de andre ungene .. Jeg fikk vite dette på en simpel sms..Barnehagen ringte meg ikke..Jeg har gitt streng besjed om at min sønn ,aldri må være alene med denne gutten. Da han veldig ofte slår og biter min sønn.. Noe barnehagen er veldig enig i. Jeg er så redd min sønn kommer til å få varig men av dette.. Det gjør vondt å tenke på at han måtte oppleve dette. Igår når jeg henta han,så hadde han et stort bite merke,av den samme gutten.. Veldig ofte får min sønn gjennomgå,har vel foregått i over 1 år at han gutten plager min sønn.. Gud,det var godt å få det ut..Takk for at dere orker å høre på meg..

 

Hilsen fortvilt mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Off, noe så fælt.

Dette MÅ barnehagen ta tak i. Snakk med styrer og evt sammen med foreldre til det andre barnet.

 

Be barnehagen om å skille de mest mulig.

Ikke få din gutt til å føle han han gjort noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så sikker på om jeg skjønner hele historien. Synd er det allikevel i gutten din hvis han er lei seg. Ta det opp med barnehagen på en orntlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det virkelig ikke sønnen din du bør være bekymret for!

Det er den andre gutten!!!

Hva gjør barnehagen med dette?

Det er altså ikke normal oppførsel for en 5 åring å finne på å slikke på tissen til en annen gutt.

Attpåtil sier du at han er ugrei mot andre... Frustrert? Har det vondt?

jeg tenker at her skjer det noe med gutten på fritida...

Misbruk?

Snakk med bhg!!!

 

Ang gutten din så er jo ikke dette noen morsom situasjon, du får gjøre minst mulig ut av det.

At han viste tissen sin - det skjer.

jeg og kompuisene mine kikka også på tissene til hverandre da vi var små. Men INGEN tok på hverandre eller slikket på hverandre!

Slikket??? Her burde det virkelig ringe en bjelle...

 

Blir han plaget mye, må du være streng og sterk. Krev tiltak!

Det er mobbing, og skal ikke forekomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert bra med gutten din. Det var et barn som gjorde dette mot han.

 

Det jeg lurer på er om det er voksne som gjør slike ting med den andre gutten. Stakkart gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde mistenkt denne andre gutten for å være utsatt for seksuelt misbruk, og faktisk varslet barnevernet.... Og hadde byttet barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, men det er helt vanlig at slike ting skjer blandt barn i den alderen... Det er ikke seksuelt i den forstand vi tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor drar gutten din ned buksene sine hele tiden foran andre barn?

Tror det var eklere for de andre.

 

Kanskje lære ungen din å holde buksene på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er forferdelig.

Jeg har bedt om et møte imora..

 

Men skaden har da skjedd. Det hjelper ikke min sønn at dem beklager seg .. Uff,at noen ska oppleve sånt..Blir så lei meg jeg..Redd dette kan få sen skader..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slapp litt av da...det er faktisk ikke så uvanlig at slikt skjer blant barn. Sønnen din tar neppe noen skade av dette. Det kan ikke sammenlignes med overgrep fra voksne. Det at han selv har dratt ned buksa si er jo et tegn på at han var med på denne eksperimenteringen selv og ikke akkurat ble overfalt av den andre gutten. At han gråt etterpå kan komme av at han ut fra din reaksjon tolket dette som fryktelig og ble redd! Slapp av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du syns dette er ekkelt, men det er ikke helt unormalt at de gjør slikt i den alderen. Det er bare om å gjøre at man lærer barna at de private områdene er nettopp det, private.

 

Og si at det andre barnet blir misbrukt syns jeg er litt grovt. Selv lekte vi mye "få se på din, så får du se min", puttet pinner i tissen, osv osv, uten at vi ble misbrukt av den grunn. Det var bare en måte å utforske ting på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym 22.26

 

Hvorfor spør du?? Fordi han ble befølt av han andre gutten,og fordi han gutten ba han om å dra ned buksa si vel... Min sønn har aldri gjørt noe slikt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 22,28

 

Takk for svar.. Jeg var jo hjemme da dette skjedde. Det var kun sønnen min og han gutten på lego rommet.Han sprang ut derifra og grein . Men du tror at dette går bra?? Ja,jeg håper virkelig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Mener dere virkelig at det er normalt at femåringer slikker på tissen til hverandre? Hvor tar de dette fra i tilfelle?

 

Ja, barn har alle faser i mer eller mindre grad som går på å utforske dette, og det er ikke uvanlig å vise frem tissene sine til hverandre. Mulig jeg er sær, men jeg synes ikke det høres normalt ut at de slikker på hverandre.

 

Dersom en gutt på fem år slår mye og har en oppførsel som gjør at andre voksne ikke vil at barna dems skal være sammen med han, og i tillegg slikker på kjønnsorganene dems, ja da var min første tanke at denne gutten selv blir utsatt for et eller annet. Forhåpentligvis er jeg bare dum og sær da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sp lenge du ikke lager et styr av dette ovenfor sønnen din, og ikke tar det opp med han sårfremt han ikke tar det opp selv, tror jeg det ikke blir noen varige men. Ikke "ripp opp i dette" til gangs, for DA er jeg helt sikker på at det blir minner av dette som blir ubehagelige for sønnen din. Ikke bagtelliser det, men fortell at han ,å si ifra til voksne om dette skjer igjen osv, og ros han fordi han var flink til å fortelle om det, men som sagt, ikke ta det opp igjen hvis han ikke virker plaget. (av denne episoden, det andre , med slåing, biting osv kan dere fokusere mer på)

 

Den andre gutten derimot bør følges opp av BUPP-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette ganske så normal oppførsel?

Jeg har aldri vært misbrukt på noen måte, men vi eksperimenterte med mye som barn likevel! Mye titting og litt berøring. Ved ett tilfelle faktisk også et lite slikk i "tissområdet". Den gangen var vi vel kanskje 6 år (gutt og jente).

Min sønn har heller aldri blitt misbrukt (som jeg vet..) og heller ikke kameraten hans. Likevel fersket jeg dem en gang da min sønn lå på bakken og kameraten berørte, og slikket på tissen. (siste barnehageår). Jeg tok en prat med min sønn selv, og varslet også kameratens mor. Hun ble nærmest hysterisk, men guttens far fikk henne ned på bakken igjen ved å fortelle at sånne ting gjorde han også som barn! Var selv litt usikker på hva jeg skulle si til gutten og pratet derfor med min søster som er førskolelærer. Hun kunne, som jeg tenkte, fortelle at det er helt vanlig!

 

Jeg sier ikke at gutten i HI sin historie IKKE blir misbrukt, for så godt greie på slikt har jeg ikke.

 

Og det med at HI sin sønn syntes det var så fælt, tenkte jeg også øyeblikkelig på at det muligens kom av HI sin reaksjon? Evt at noen hadde kjeftet på guttene pga dette før HI kom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sign 2237

Det er normalt at barn viser/ser på hverandre. Men der går en grense. og slikke er over den grensen. Når barnet i tillegg har litt andre måter å utrykke seg på i en alder av 5 år, bør det ringe en bjelle.

Om jeg var deg MOR, hadde jeg kontaktet helsestasjon og evt barnevern.

og få gjerne barnehagen til å ringe.

Mener da om barnet er av en type karakter som skiller seg ut i mengden.

 

(jobber i b-hage selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver jo om en femåring som slår og som hun ikke liker at er alene sammen med barnet sitt. Dette med slikkingen kom så vidt jeg skjønner på toppen av det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette er ikke unormalt av barn på hans alder, og det kunne vært langt verre!

 

Nabojenta hadde en episode på skolen hvor en gutt hadde tatt henne på tissen inne på et bøttekott. Det ble rabalder uten like, helsesøster, foreldre, lærer og alt ble koblet inn, og denne gutten fikk en-til-en oppfølging på skolen resten av året (privat skole, så de har mulighet til sånt). Men jeg VET at denne nabojenta er akkurat like ille når det kommer til slikt, så det ble så til de grader hauset opp.

 

Som sagt, det er ikke unormalt og jeg tror ikke man skal skrike misbruk så fort slike ting skjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte tidliger her. Så kom han gråtene ut fra Lego rommet,og til de voksene i barnehagen.. Så verken jeg eller de i barnehagen har hatt innvirkning på min sønns gråt..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man skal vel ikke bare lukke øynene for denne gutten. Men uansett så er det faktisk ikke unormalt at barn kan finne på ting som å ta på eller slikke på hverandre. Jeg har vært på seminar på østlandske lærerstevne og lært om det. Det overrasket meg også, men det er altså ikke uvanlig at barn både utforsker hverandre, leker samleie, putter ting i skjeden på seg selv og andre, onanerer etc. Det kan være vanskelig for de voksne å sette grensene på riktig sted i slike situasjoner. Synes du skal roe deg ned og så tar du en prat med barnehagen og dere kan diskutere litt hvordan man skal forholde seg til slike ting. Prøv å prate åpent og naturlig med sønnen din om det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...