Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 de sa at vi må samle oss før jul for å finne ut hva hver av oss skal ta med av mat. Et ikke det litt sært? Jeg er av den formening at når noen inviterer, så skal de alene stå for maten. Det kunne ikke falt meg inn å be noen til middag, og si at de må ta med tilbehøret.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 De kunne jo nevnt at alle tar med litt. Men det er nå ikke så rart. Har vært på mange fester der alle tar med litt. Selvsagt avtalt på forhånd. Jeg pleier å spørre om jeg skal ta med noe. Hvis verten sier at jeg skal ta med mitt gode humør så gjør jeg det og koser meg over det verten har laget.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Finnes ikke rett og feil her, noen gjør det sånn og andre slik. Så lenge de gir beskjed fra begynnelsen av at det er et spleiselag de ønsker å holde, kan jeg virkelig ikke se problemet. De tenker bare annerledes rundt dette enn deg. Enten så drar du og følger spillereglene, eller så sitter du hjemme og furter over at noen er annerledes enn deg. Det er ike verre...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Da er de jo klare på at det er spleiselag. Nei det er ikke sært Om de ikke hadde invitert dere og så etterpå forlangt penger da hadde de vært sære. Så lenge de er klare på at det er noe som alle skal være med å betale er det vel ikke noe problem
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Jo det synes jeg er sært. Hadde de spurt om dere kunne tatt med "en ost" eller rundtstykker etc..men å invitere til et møte for å diskutere??? blir gjerrigt!!!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Jeg synes det høres koslig ut, men dersom du ikke liker det kan du jo bare melde avbud? Hadde vært hakket verre dersom de ga dere regning for måltidet i etterkant synes jeg
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Et spleiselag er vel ikke så uvanlig? Var ofte på det da vi var yngre, når de fleste i vennegjengen enten er studenter, akkurat har kjøpt sin første bolig, er ferske på arbeidsmarkedet og har en dårlig begynnerlønn, er lærlinger e.l. er det normalt å gjøre ting så rimelig som mulig men likevel samles. Koselig det. Men må innrømme at det er mange år siden sist, nå som alle er godt etablert, alle er i mer eller mindre full jobb og har lagt opp livet sitt etter inntekten de har betaler gjerne vertskapet for maten som blir servert.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #8 Skrevet 14. desember 2011 Det er vel ikke sært når det på forhånd blir gjort klart at det er spleiselag. Jeg liker sånne sammenkomster jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #9 Skrevet 14. desember 2011 Vår vennegjeng har julelunsj på omgang hvert år, og alle tar med seg en ting (potetsalat, kake, noe kjøtt), mens vertskapet står for mesteparten.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #10 Skrevet 14. desember 2011 Hi her. Selvfølgelig skal jeg være med på lunchen, og selvfølgelig skal jeg ta med det de ber oss om å ta med. For min del blir det bare litt rart, så ville bare høre andres mening om hva som er vanlig. Mulig jeg bare er "gammeldags". Vi skal ha selskap på nyttårsaften, og de vi skal til lunch hos er invitert. De var også på både kalkunmiddag og ribbemiddag hos oss i fjor, uten at vi forlangte at de skulle ta med noe. De spurte heller ikke om de skulle ta med noe.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #11 Skrevet 14. desember 2011 Det er da helt normalt å holde spleiselag. Vanligvis har verten laget litt mer enn gjestene hver for seg. Å møtes for å diskutere er vel heller litt rart. Dette kan da tas på mail..
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #12 Skrevet 14. desember 2011 Dette er helt vanlig. Ja, du er gammeldags og kanskje litt lite åpen for annet enn hvordan du pleier å gjøre det?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #13 Skrevet 14. desember 2011 Her er det vanlig at vertskapet står for maten, så går det på omgang
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #14 Skrevet 14. desember 2011 Hvis det er noen form for Tapas dere skal lage er det vel ganske vandlig at alle tar med en eller to tapasretter. Men er det mer vandlig norsk lunch, er det vel vandlig at de som inviterer står for maten. Hvis ikke du har bakt noen gode rundstykker, eller julebrød du ønsker å dele?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå