Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Har en jente som akkurat har blitt 9 år. Hun har begynt å få pupper og nå kjenner jeg at det lukter skikkelig svette av henne.. På tide å begynne med deodorant da? Selvfølgelig vaske seg godt og være nøye på hygiene, men når man har skikkelig pubertetssvettelukt så er det vel ok med litt deo også? Syns bare det er så tidlig med 9 år, men det kan jo ikke jeg styre;)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Når de begynner å lukte svette!! så hun ikke blir mobbet på skolen.. jeg begynte med deo og fikk mensen da jeg var 10.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Når de nærmer seg puberteten og begynner lukte svette. For noen er det når de er 9 år, for andre når de er 11, ingen fasitsvar her. Du kan jo kjøpe deo uten særlig lukt (f.eks på apoteket), så slipper hun være den eneste i klassen som lukter "parfyme".
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Ene begynte når hun var 12 år og andre begynte når hun var 9 år her i huset. Har ei som blir 9 nå snart, men tror ikke hun trenger å begynne å bruke det enda. Hun har, men jeg orket ikke diskusjonen når vi var i butikken en gang. Hun bruker den en sjelden gang.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Takk for svar:) Da er vi enige! Bare lurte på om jeg var "hysterisk" og at det ble dumt med en 9-åring som brukte deodorant..
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Kjøp deo fra Coop Anglamark til henne. Den er svanemerket og inneholder ikke parabener og hormonforstyrrende stoffer.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Når det begynner å lukte svette til tross for normalt god hygiene, typisk i begynnelsen av puberteten. Alder er svært individuelt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå