Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Jeg har fast jobb. En arbeidsplass hvor det ikke er så hyggelig å jobbe, har bl.a utviklet endel angst pga jobben. Jeg har tatt ut ett års ulønnet permisjon, og det er ett halvt år til permisjonen utløper, og jeg er nå i full gang med å søke nye jobber. Jeg vil ikke under noen omstendigheter gå tilbake til den faste jobben. Hvis jeg ikke finner ny jobb, og fortsatt ikke føler meg bra, er det mulig å bli sykemeldt fra den faste jobben og ha sykepengerettigheter selv om jeg da ikke har jobbet der på to år? Hvis jeg får ny jobb og ikke har sagt opp den faste (har lang oppsigelsestid og tør ikke si opp før jeg har ny jobb), er det da mulig å bli sykmeldt fra den gamle jobben i oppsigelsestiden, men jobber i eventuell ny jobb? Takker for svar :-)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Glemte å skrive at jeg hadde først ett års svangersskapspermisjon, deretter søkte jeg om ett års ulønnet permisjon som jeg fikk innvilget.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Ingen som vet noe om dette her inne?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Du har ingen rettigheter når du har ulønnet permisjon. Du må jobbe 4 uker før du har rett til sykepenger igjen, enten det er i den gamle eller en annen jobb.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Og du kan ikke bli sykemeldt fra en jobb mens du jobber i en annen.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Du må ha vært i jobb eller hatt rett på ytelser i minst fire uker for å kvalifisere til sykepenger (altså har du sykepengerettigheter etter en betalt permisjon men ikke en ubetalt). Man kan ikke være sykemeldt fra en jobb mens man jobber i en annen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå