Gå til innhold

Aleneforsørger og eventuelle studier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med et barn, og vurderer å ta en mastergrad. Jeg har ikke krav på overgangsstønad (uansett så innvilger de vel ikke det når jeg allerede har en utdannelse).

Er det noen her som vet hva jeg vil få i lån og stipend?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hvertfall utbetalt 7900 kr i mnd i stipend og lån(fullt).

Har selvfølgelig jobb ved siden av :) Går jo ikke ann å leve på kun lånekassen når en har barn.

Skrevet

hvorfor har du ikke krav på OS?

og nei, du får ikke innvilget studier om du alt har en utdanning, men OS i seg selv kan du jo få, bare ikke dekket utdanning..

eller har du brukt opp de 3 årene?

Skrevet

Jeg har fast jobb som jeg vurderer å si opp for å studere. Barnet mitt går på skolen, regner med at jeg ikke har krav på OS da.

Skrevet

Uff, det var lite. Regner med at det blir utbetalt månedsvis også, ikke en utbetaling ved semesterets begynnelse som sist da jeg var student.

Skrevet

Ja, det er per mnd. Men får rundt 20 000 hver august og januar.

Har rundt 20 000 utbetalt i mnd, men det er de 7900 kr fra lånekassa, lønn fra deltidsjobben, barnebidrag og barnetrygden.

Skrevet

Du kan få OS inntil yngste barnet er 8 år eller noe.

Hvor mange år har du hatt OS for dette barnet tidligere?

Skrevet

om barnet er under 8 år og du ikke har brukt opp 3 år med dette barnet har du krav på OS, skal tjente ganske godt føre du ikke har krav på noe OS, og begynner du å studere har du vel ikke tid å jobbe fullt kanskje.. :)

Skrevet

Har ikke hatt OS tidligere, og barnet er over åtte år.

Skrevet

oki, da har du ikke krav på noe desverre.. Stønad til barnetilsyn håper jeg iallefall du har om barnet ditt går på SFO?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...