Gå til innhold

Hjelp, får ikke til denne banankaka!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://snakk.klikk.no/Oppskrift/Banankake/11354451?ReturnUrl=%3fSearch%3dbanankake

Har bestandig bakt denne banankaka, og fått den til. Derfor baker jeg den med jevne mellomrom, fordi den er så enkel og ikke minst god. Har alltid noen modne bananer liggende.

Men de siste tre gangene har den falt sammen, og det virker ikke som at den er stekt, enda den har vært i oven så lenge som oppskrifta sier, og noen minutter ekstra. Ingenting som henger igjen på pinne som jeg stikker i for å sjekke at den er ferdig.

Ingenting galt med ovnen, eggene er ikke dårlige, bananene er godt modne, smør er i romtempratur, det samme er egg og melk. Skjønner ikke hva jeg gjør galt.

Så får det meg til å tenke at det kanskje har noe med hevemiddelet å gjøre, her bakepulver. Nå sist jeg bakte den (igår) brukte jeg opp det siste av bakepulveret og heiv boksen. Så tenker jeg at den kanskje var gått ut på dato. Aner jo ikke hvor lenge jeg har hatt boksen, men husker ikke når jeg kjøpte nytt bakepulver sist. Pleier ikke bake så mye... Så kan tenke meg at den muligens har stått et par år.. Kan det ha noe å si tror dere??

Synes det er så ergelig å bake, også blir resultatet mislykket, nå tre ganger på rad..

Takk for tilbakemeldinger..

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...