Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Er så kvalm! orker ikke spise noen ting. har spist noen få druer og en kjeks siden i formiddag. men eier ikke matlyst. og nå får jeg vondt i hodet. pga at jeg ikke har spist. Noen råd?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Softis med rekesalat. Hehe, du må nesten bare spise det som frister. Jeg syns ofte rista brød med noe salt pålegg kan smake når jeg er kvalm. Og brød gjør godt også, i stedet for hvis man bare småspiser tull. Det i seg selv kan jo føre til kvalme.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Ingen fare om du ikke spiser på noen dager. (Er du gravid eller er du vanlig syk?) Drikk så mye du klarer, rørt cola, te, vann, hva du får i deg. Ingefær skal være kvalmestillende, kjøp fersk ingefær og skjær opp småbiterog ha dem i nykokt vann.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Sørg for å få nok drikke, gjerne eplejuice eller noe som gir litt energi. farris kan også hjelpe noen ganger, gjerne med eplejuicen. Fortsett å prøve med den kjeksen, kanskje en del av en banan eller noe annet lettfordøyelig.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Drikk mye vann. Jeg synes det hjelper med ryvita knekkebrød, siden de er litt salte. Og det ska bare noen få biter til for å roe magen litt. Om det er svangerskapskvalme, så blir den verre av sult, så trikset er å spise litt hele tiden. Klementiner er gode på denne tiden av året. Om du klarer å drikke, så kan du jo prøve med smoothie eller juice for å få i deg litt næring på den måten. Te trukket på fersk ingefær kan også stille kvalmen.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Takk for gode råd! Vet ikke om jeg er gravid enda, har ikke slått ut på test... Men er så utrolig kvalm, og det har vart i hele dag... Har aldri hatt det slik før.. Godt å høre hva dere har å si.. spesielt den med at hvis det er svangerskapskvalme så nytter det ikke å ikke spise noe, men at det blir verre av å la være.. Vil fortsatt høre flere råd da:) Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå