Gå til innhold

Gravid i uke 11 og plutselig vondt lukt nedentil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjempe flaut og ekkelt. Selv om jeg dusjer om morgenen er det stygg lukt til lunch.

Bakteriell vaginose? Kan man bruke laktal når man er gravid?

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legen eller ta deg en tur til apoteket. Vi kan ikke vite hvorfor underlivet ditt lukter.

Skrevet

Lukten forandrer seg der nede, helt normalt. Jeg fikk også irriterende lukt, følte det luktet rett etter dusjing til tider. Det er en helt annen lukt en man er vant med, ikke så søtlig.

Jeg hadde ikke sopp. Den forsvant rett etter fødsel.

Skrevet

Hahahahaha, kjipt å gå rundt å lukte reke hele dagen da!!

Skrevet

Spiser du stygg lukt til lunsj?

Skrevet

Prøv vivag-tabletter. De gjenoppretter balansen i underlivet.

Skrevet

Hahahahaha 10:55..... Så ikke den!

Morsomt, kanskje kokken serverer stygg lukt til lunch ja....

HI

Skrevet

Ja, jeg kan prøve vivag, det er ikke farlig å bruke når man er gravid da?

Har ikke vært borti dette før, jeg fikk ikke dette da jeg gikk gravid forrige gang.

Takk for svar alle sammen, noen gode, noen morsomme, andre bare totalt unødvendige. :)

HI

Skrevet

Å shit! Det var vond lukt ja! Lukter det helt hit jo!

Skrevet

Neineinei, bakteriell vaginose SKAL behandles når man er gravid - dette på grunn av fare for spontanabort, og senere i svangerskapet tidlig vannavgang. Ta kontakt med lege asap!

Skrevet

Har vært hos legen en gang denne uken, men glemte det. Så bortkastet tid!

Skrevet

Ærsj det skjedde med meg og da jeg gikk gravid. Turte jo nesten ikke ha sex uten å ha vaska meg rett før :P Det forsvant heldigvis da jeg hadde født.

Skrevet

Hvis du er gravid

Dersom du tidligere har født for tidlig (at barnet ble født før den 37. uken av svangerskapet) og er gravid, viser forskning at å behandle en bakteriell vaginose med antibiotika kan bidra til å redusere risikoen for å få et barn med lav fødselsvekt.

Hvis du er gravid og ikke har hatt problemer i tidligere svangerskap, er det vanskelig

å si sikkert om bruk av antibiotika mot bakteriell vaginose vil bidra til å redusere

sjansen for komplikasjoner. Studier har vist sprikende resultater.

Skrevet

Vivag kan fint brukes når man er gravid. Ble anbefalt en kombinasjon av vivag tabletter og canesten krem av legen da jeg var gravid. Dette fordi jeg følte det luktet litt, klødde litt og sved litt. Hun sa man ofte fikk en slags mellomting mellom sopp og uvi når man er gravid. Det er verken det ene eller det andre, men det kan utvikle seg til å bli begge deler.

Skrevet

Takk, det svir ikke, jeg har ikke ekstra utflod eller kløe. Bare lukt som ikke jeg er vant til.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...