Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Jeg er normalvektig - og må jammen jobbe knallhardt for det også. Jeg trener og er veldig nøye med hva jeg putter i meg. Det må jeg gjøre, for ellers fyker jeg opp i vekt fortere enn jeg får sagt "Hva skjer?". Det blir lite eller ingenting chips. Jeg er ikke så glad i snop, men elsker chips. Og gleder meg til jul - for da skal jeg spise litt på julaften. Lever normale mennesker som meg? Jeg har ingen spiseforstyrrelse, må ikke bare ha sunn mat, men må hele tiden passe på vekten. Spiser jeg hva jeg vil - noe som heller ikke er såååå mye, men bare litt ekstra kos - kan jeg plutselig ha gått opp 5kg. Hadde det slik på en liten ferietur i sommer, da ble det litt god mat, men ikke noe usundt egentlig. Allikevel henger kiloene på meg så lett. Er jo veldig kjedelig å ikke kunne kose seg i helgene engang. Da må det isåfall bare bli litt dessert etter middag. Forbrenningen min er jo helt borte etter at jeg fikk barn. Hvordan spiser/lever folk flest egentlig?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Nei, jeg spiser det jeg vil og trener når jeg gidder. Vel og merke - dette gjelder ikke når jeg er gravid og ammende. Da legger jeg på meg av alt! Men sånn i normalen, så lever jeg som jeg vil og holder vekta.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Har ingen problemer med det. Men tror det skyldes gode gener. Er 175 høy og veier 65 kilo, året rundt i år etter år, går aldri opp i vekt. Trener aldri, det gidder jeg ikke. Sitter i skrivende stund og stapper i meg det tredje kakestykket i dag. Etterpå skal jeg legge meg i badekaret med litt snop. Spiser sunn frokost og middag altså, men det blir mye usunt i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Jeg er feit, og sliter med å holde meg "normalt feit". Jeg er som deg, går fort opp 5 kg på en uke om jeg spiser det jeg har lyst på. Gikk en periode på ketolyse og tok av meg mye. Mannen min spiste da sitt vanlige inntakt med masse karbohydrater i maten, PLUSS alt det jeg spiste av fete sauser, rømme, osv osv...la ikke på seg et gram! Så jeg tror noen bare er heldige...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Nei ingen problemer... Jeg kan spise hva jeg vil, hvor mye jeg vil når jeg vil, hehe. Vekta står bom stille, å hvis den beveger seg så er det alltid nedover. Jeg er 167 og 52kg, trener aldri, men har to barn da;) Hehe.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Jeg har gått mye ned det siste året, og i begynnelsen var jeg veldig "streng" med meg selv ang hva jeg spiste. Kun sunne ting. Nå skeier jeg ut en gang i blandt, men regulerer da dette i forhold til hva jeg putter i meg av mat. Sånn at det totale kaloriinntaket likevel ikke blir for stort..Jeg har dessuten blitt avhengi av å trene regelmessig, og dermed holder jeg vekten. Hvis jeg ser at vektnålen begynner å peke oppover (feks etter ferie) anstrenger jeg meg litt ekstra noen dager/uker etterpå og dermed holder jeg vekta.. Jeg synes ikke det er en anstrengelse i det hele tatt, jeg vil ikke legge på meg og da er det absolutt ikke en forsakelse å ta en forfriskende, energigivende, deilig joggetur med god musikk på øret;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå