Gå til innhold

Gir JEG for mange gaver til 4-åringen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt:

3 dvd'er

en liten brannbil

politiuniform

snøspade

verktøybelte m/lekeverktøy

et puzzlespill

vennebyen sengesett

fiskespill

rattkjelke

en dinosaur

en liten politibil

1 eske duplo

Tror vi kjøper brio togskinner også....

Dette er gaver fra meg og pappa'n.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal han få SÅ mye? Han skal da vel få gaver fra andre også? Dere ber jo om en bortskjemt unge som ikke ser verdien i ting..

Skrevet

Ja, det syns jeg var utrolig mye. Ungene våre får én gave hver fra oss de, og så får de en på fellesen :)

Skrevet

Å dette må du faktisk spørre om?

Ser du ikke dette selv?

Sier som anonym over her.. Dere ber faktisk om å få en BORTSKJEMT unge! Vedder for at halvparten av de lekene fakitks ikke kommer til å bli brukt flittig heller!

Skrevet

fryktelig mye!

Min sønn på snart seks får et DS-spill og nye ski. Han får jo mange gaver av resten av familien og!

Skrevet

Syns dette var5 kjempemye ja...

han får jo mange andre gaver også!

Tror jeg ville satsa på bare rattkjelken og en ting eller to til...

For min del holde rdet med en gave fra oss, ungenen får jo så sykt mye uansett.

Skrevet

HI her

Jeg glemte å tilføye at 4 åringen kun har en farmor og en tante/onkel. Så det blir ikke MANGE andre gaver som dere nevner!!

Ellers er han langt fra bortskjemt. Han får kun gaver til bursdag og jul og han leker masse, er kjempe flink leker.

Tror neppe det er jula som gjør at jeg evt. får en bortskjemt unge, det er hva som skjer mellom nyttår og jul som skaper bortskjemte unger!!

Skrevet

Hvis det bare er de du nevner han får gaver av utenom dere, så kan jeg faktisk forstå dere! dere gjør det som er best for dere og sønnen deres.

Skrevet

Jeg synes ikke det er mye. Mine barn har også bitte liten familie, får kun gaver fra min søster og mine foreldre. Svigermor sender et julekort. Min mann er enebarn. Derfor gir vi en god del gaver til barna, men gavene får ofte "fra julenissen" etc... på. Dette gjør vi rett og slett for å kompansere for at vi er en liten familie.

Mange som sier her at "han får jo gaver fra MANGE andre også". Hva vet de om det??

Skrevet

Ja, litt av en standard du har satt for deg selv :-)

Skrevet

Jeg liker også å kjøpe mye til jenta vår til jul. Hun blir ikke bortskjemt av å få mange julegaver. Kjøper både leker og mer fornuftige ting og hun blir alltid glad for det hun får. Hun får ikke mye fra andre, vi har ikke så stor familie og besteforeldrene gir henne nesten aldri noe. Så da kan hun godt få litt ekstra av oss!

Skrevet

Jeg tror ikke barna blir bortskjemt pga gavene til jul. Det er hele resten av året som betyr noe.

Skrevet

min fåer sikkert 10 gaver fra meg hver seg. Regner ikke med at det kommer noe fra faren deres han klager på at han ikke har råd, sannheten er at han skal på sydentur med en gjeng kamerater men han om det.

Blant disse gavene er det 2 klesplagg til hver, 1 sengesett til ene og gardiner til andre.

Jeg har ingen problemer med å gi såpass, men vi er en liten familie på min side så det er 3-4 gaver derfra og bf sender som sagt antagligvis ikke og hans familie sender ikke.

Derfor får ikke barna mer en ca 14 gaver hver seg alikevel.

Hadde de fått i overflod av andre hadde jeg begrenset meg mer selv.

Skrevet

Jeg synes ikke det men jeg har selv skjemt bort barna litt med mange julegaver fra meg. De får ikke noe særlig ellers i løpet av året. I år får de 9 julegaver hver fra meg + jeg har kjøpt noe til dem sammen og kjenner jeg meg selv rett blir det noen småting til:P

Pakker inn alle tingene hver for seg og ikke flere i en pakke. Bruker ca 2000 kr på hver.

Skrevet

Jeg har kjøpt mer enn deg til min 6-åring, men det er fordi jeg har ingen familie som kjøper gaver til henne. Hennes far og hans familie kjøper heller ingen gaver. Så for at hun skal få litt gaver så kjøper jeg en del. Det er fra meg, min samboer, katta bikkja, nissen osv.

Det er ikke bare bare når man er en liten familie og alle barnas venner har besteforeldre,oldeforeldre og tanter og onkler i fleng som kommer med gaver, og hun skal sitte der med to gaver tilsammen på julaften.

Skrevet

Men hvorfor spør du om du gir for mange gaver? For så å forsvare det etterpå?

Det er jo du selv som avgjør om det er for mye eller ikke. Ser du har jo kjøpt en del småting, og reagerer litt på disse som sier du har kjøpt for mange ting. Er det virkelig bedre å kjøpe en dyr ting, enn flere billigere?

Skrevet

Hos oss har vi to barn på ett og tre år.

Familie med skilte besteforeldre, så blir 3 sett gaver fra dem, 5 tanter og onkler, ei oldemor, grandtante, faddere, noen vennepar med barn som gir gaver til våre, gaver fra oss foreldre, gaver mellom søskene...

Ungene hadde druknet i pakker om vi gav dem så mange, hadde ikke fått pakket opp før til nyttår...

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke det. Hvorfor spør du når du vet svaret selv da? Men selv om barnet ikke har så mange å få gaver av, så er det fremdeles mye. Altfor mye. Dere gjør dere selv en bjørnetjeneste. Neste gang dere ikke har mulighet til å gi så mange gaver og han forventer like mange gaver som han har fått, hva gjør dere da?

Skrevet

Jeg tener at du kompenserer for lite gaver fra familie så sånt sett OK.

Men hadde ALDRI gitt så mye til mine barn uansett om mine barn hadde hatt liten familie.

Skrevet

Syns det blir noe anna når dere har så liten familie ja...

Jeg foreslo å gi rattkjelken og en ting eller to til...

MEN jenta mi har 13 søskenbarn, tanter, onkler, faddere, besteforeldrex6, oldeforeldre, venner av mamsen og papsen osv.

Så hun får i overkant mye kan du si.

Skrevet

På generelt grunnlag mener jeg bestemt at det ikke er antall julegaver som gjør et barn bortskjemt, men hva som skjer mellom nyttår og jul.......

Skrevet

Muligens det...men barna blir bortkjemt av for mange gaver. Hva tror du han kommer til å tenke neste år da? " Fikk jeg ikke like mange gaver som i fjor?"

Skrevet

Først tenkte jeg att dette var MYE! Men når du skriver att han nesten ikke får med andre, så kan jeg faktisk skjønne deg:-)

Mine barn får gaver med 2 tanter, 4 onkler, 2 sett besteforeldre, ett vennepar og fra oss selv. Så vi kommer til å gi kanskje 3 gaver fra oss...:-)

Skrevet

Er jo litt mye.. Men er jo ikke sviiin dyre gaver da, Så synst ikke du skal bry deg om hva andre synst:). Er din sønn og du som bestemmer:). Bare pass på og ikke gjøre han bortskjemt sånn ellers så går nok dette bra :).

God jul:))

Skrevet

Syntes det hørtes helt perfekt ut, med tanke på den samla gavehaugen. Blir sånn her også. Eg kjøper ting til barna mine etterhvert som eg finn kjekke ting til en fornuftig pris, og legg alt i gaveskapet så eg kan gi til jul eller bursdag. (er ikkje for at dei skal få ting utanom). Så blir det fra mamma og pappa, fra bror, fra nissen osv. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...