Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Har begynt en ny vikar i barnehagen til jenta mi. Det er et eller annet ubeskrivelig med han, som gjør at jeg slett ikke føler meg trygg på han. Han er i begynnelsen av 20 årene, tafatt og det er noe ekkelt, uten at jeg kan sette fingeren helt på hva det er.Hver gang jeg kommer sitter han bare i dukkekroken med jentene. Kan jeg si til de ansatte på avdelingen at jeg ikke vil at datteren min skal være alene med han? Vil ikke at han skal få stempel som misbruker av småjenter, for mest sannsynlig er han jo ikke det. Men likevel blir jeg bekymret for jenta mi... Hadde du sagt at du ikke ville at jenta di skulle være alene med han, eller er det å gå over streken?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Høres kjent ut..hvor i landet er dette?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Du baserer det hele på alder, utseende og at han er endel i dukkekroken med jentene. Ja, du går over streken! Du har ingenting håndfast å vise til og du forhåndsdømmer.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 HI her Vil ikke akkurat si hvor det er, er ikke mange barnehager her.. Men det er ganske langt nord...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Vanskelig situasjon det der. På den ene siden kan man jo ikke mistenke han uten grunn, men på den annen side skal man jo følge magefølelsen sin... At han er tafatt er sannsynligvis bare fordi han er ny og uvant med å jobbe i barnehage. Kanskje senser han din skepsis og blir litt rar og unaturlig pga det? Hvordan reagerer jenta di på han da? Virker det som hun liker han og er trygg på han? Det kan jo godt være at han blir bedt om å være i lekekroken med jentene fordi det veldig ofte er slik at så fort det kommer en mann i barnehagen så blir han satt til å herje og spille fotball med gutta. Så kanskje de tenker at han skal lære seg å være med jentene også og at det er bra for dem med mannlige rollemodeller i leken sin? Jeg tror jeg ville tenkt meg nøye om før jeg sa i barnehagen at jeg ikke ville at en person skulle være alene med jenta mi. Men du kan jo følge godt med på hvordan forhold jenta di har til han. Hvis dette plager deg veldig så kan du kanskje snakke med styrer eller avdelingsleder om det?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Hi her, ja jeg baserer det igrunn på det, og en ekkel følelse. Jeg dømmer han ikke, er ikke noe jeg sier til andre, bare lurte på om det var en grei ting å si til hun som jobber på avdelingen hans, at han ikke skal være alene med henne. Ikke at han ikke skal være med henne i det hele tatt, bare ikke alene.. Derfor spør jeg her.. om det er helt bak mål eller om det er en grei ting å si... Har absolutt ingenting håndfast, da hadde jeg ikke spurt her inne om det var en grei ting å spørre om, da hadde jeg krevd;)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Hi Egentlig syntes jeg det blir veldig ekkelt å skulle si fra, vil ikke lage noen stor sak, vil ikke ødelegge for en mest sannsynlig uskyldig gutt. Vil ikke at han skal få noe stempel på seg, derfor spør jeg her og ikke sladrer rundt i nabolaget. Det er bare det at når det kommer til stykket så er det lille jenta mi det er snakk om og jeg vil ikke ta noen sjanser... hun snakker ikke mye om han, nevnt han 1 gang kanskje, men så er hun ikke så stor heller, de sover jo enda på dagen, og da passer en av de voksne på de, og den situasjonen føler jeg meg ikke avslappet med.. Derfor dilemma.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #8 Skrevet 14. desember 2011 Skjønner ikke at det kan være et dilemma. Selvsagt kan du ikke sette et sånt stempel på han. Hva skal du si til de ansatte? At han ser litt pedofil ut? Er han eneste mannlig ansatte i bhg eller?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #9 Skrevet 14. desember 2011 Ja, men han er ikke ansatt, bare vikar av og til. Vil ikke sette et stempel på han, har ikke tenkt å si at jeg er redd han skal missbruke ungen heller! Vil bare ikke at han skal være alene med henne. Har ikke tenkt så veldig nøye over hvordan jeg skal ordlegge meg enda. Bare lurte på om det var helt fjernt...tydligvis ifølge svarene... er bare den ekle magefølelsen.. Har jobbet en annen mann der før, hadde absolutt ikke den følelsen da.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #10 Skrevet 14. desember 2011 Ja, det syns jeg faktisk. Jeg er ped. leder i barnehage og hos oss setter vi stor pris på at foreldrene kommer med tilbakemeldinger både på tilkallingsvikarer og ansatte. Det hender innimellom at vi har vikarer som foreldrene ikke liker og får vi flere tilbakemeldinger som for eksempel at vikaren ikke hilser på dem eller andre ting foreldre reagerer på, så blir ikke denne vikaren brukt mer Du trenger kanskje ikke si at du tror han er pedofil, men heller at du ikke liker at han sitter i dukkekroken hele tiden. Still deg heller litt undrende til han i stede for kritisk, som f. eks. Sitter han alltid i dukkekroken? eller Er han ikke sammen med de andre barna? Og henvend deg til ped. leder så kan hun ta det videre med han eller velge å ikke bruke han mer.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #11 Skrevet 14. desember 2011 spør jenta di da,hvordan han er....
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #12 Skrevet 14. desember 2011 Ikke noe morro å slippe jenta fra seg et sted når man har en utrygg følelse inni seg! Skjønner deg godt der.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #13 Skrevet 14. desember 2011 men man kan vel egentlig ikke forlange at en av de ansatte ikke skal være alene med det og det barnet? Hvordan skal det foregå i praksis liksom? Blir litt vanskelig å gjennomføre tror jeg...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #14 Skrevet 14. desember 2011 Nei, men HI er i sin fulle rett til å si ifra. Om det er flere foreldre som reagerer så bør jo barnehagen ta det til etterretning.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #15 Skrevet 14. desember 2011 Jeg er dame og liker best gutteleker. Har aldri blitt stemplet som pedofil av den grunn...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #16 Skrevet 14. desember 2011 Vanskelig...hvis du sier i fra til lederen eller noen i barnehagen om dette så er du på veldig tynn is hvis den stakkaren bare kanskje er litt spesiell og sær???! Når det er sagt så er ofte de pedofile flotte og velutdannede familiefedre også så egentlig så blir det feil å dømme etter utseendet og væremåte!!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #17 Skrevet 14. desember 2011 Ikke alle magefølelser skal lyttes til. Om mine magefølelser hadde stemt så hadde det regnet fly ned fra himmelen.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #18 Skrevet 14. desember 2011 Hvis det plager deg så veldig at han eventuelt er alene når barna sover, så sier du til ped. leder at du helst ser at unge og uerfarne vikarer aldri er alene med barna,
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #19 Skrevet 14. desember 2011 Noen ganger må man høre på instinktene.. De gangene jeg har hatt slike vemmelige følelser ovenfor menn.. (to fedre av to venninner, samt en på lærerhøgskolen) har det blitt oppdaget at de var pedofile.. Jeg syns de var ekkle, men kunne ikke sette fingren på hva det var.. jeg hold munn.. og disse venninnene kom frem med sin historie noen år senere.. Jeg ville bedt om ett møte med styrer og fortalt på en mild måte at du ikke ønsker at denne ansatten skal ha barnet ditt alene noen gang. At du ikke stoler på ham, uten å kunne ha håndfast bevis for noe.. Det kan de gå med på...men det kan hende at du får beskjed om å møte senere noen dager dersom denne personen har tidligvakt alene ol. Lykke til, og stol på dine instinkter...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #20 Skrevet 15. desember 2011 jeg ville stolt paa magefoelelsen. heller det enn aa angre paa at du ikke gjorde det. vet om noen tillfeller der folk burde stolt paa instinktene sine men ikke gjorde det, noe som resulterte i at barnet fikk svi... kan ikke tenke meg hvordan det maa vere aa sitte med det i ettertid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå