Gå til innhold

trenger hjeeeeelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da sliter jeg veldig i og med at jeg ikke liker noen guttenavn :S

hadde bestemt oss for Amir men er usikker

noen som synes det kunne passet med et mellomnavn til? noen forslag?

barnet er ikke norskt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tanke på at veldig mange med utenlandsk navn siles ut i bunkene både til husvære og til jobb så ville jeg strategisk valgt et litt mer norsk navn.

Skrevet

jeg kan gå for internasjonalt, men ikke norskt. både fordi jeg personlig ikke har sanen for norske navn og fordi det kommer ikke til å kle ungen å hete feks knut chehade :P

Skrevet

Hva man liker av navn er jo så personlig.

Men dersom dere har planer om at gutten skal vokse opp i Norge er jeg helt enig i det hun over skriver om at dere burde tenke på at mange siler ut slike navn som amir.

Hva med et engelsk navn som justin, marc eller brian? Eller hebraiske Noah?

Personlig tror jeg at man fint kan velge navn som Andreas, Christian, osv ti, gutter som ikke ser norske ut. Man må jo ikke velge urnorske navn.

Skrevet

jeg tenker på sånne navn som man kunne funnet i mange land som feks william, matthew,philip

ismael blir brukt både i spania,italia og i arabiske land. noe internasjonalt men jeg er så kresen :/

ikke de navnene halve norges spedbarn har nå som lucas.mattheo osv

Skrevet

Jeg ville heller ikke valgt et navn som Lucas, sebastian, osv. Mulig ting er annerledes om 18 år, men per i dag ville jeg ikke valgt et navn som kan sette begrensninger for min sønn på noen måte.

Men det er bare min mening, og som sagt, så er valg av navn så personlig og individuelt hva man liker.

Du nevner jo Philip og William. Det er helt greie navn i mine ører.

Hilsen 19.14

Skrevet

Hva med Axel? Det er hebraisk akkurat som Amir...

Skrevet

Eller Daniel, Imre, Gabriel, David, Elias (kanskje litt for populært...), Jonathan, John...

Skrevet

Amir?

Æsj. Hadde ikke ansatt noen med det navnet. Grusomt navn.

Frekt av deg å snakke om at du ikke liker norske navn. Jeg liker ikke muslimske navn, men kringkaster det ikke.

Skrevet

Sikkert bedre å søke hjelp på islam.no hvis du ikke liker norske navn.

Hva et et norsk navn forresten? Mange navn er jo like mye brukt i Russland som i Norge. Eller som i Marokko og Norge og så videre. Navn mange tror er norske er jo ikke det, men vi et vant til å høre dem så mye at vi tror de er norske.

Skrevet

Hva slags type navn? Muslimsk? Arabisk? Afrikansk? Bibelske navn er ofte veldig internasjonale. Noah feks er arabisk + veldig internasjonalt. Syns ikke Amir er så ille, det er nok fordi jg kjenner en liten Amir som er veldig søt :)

Skrevet

unnskyld meg du, men hvorfor er det frekt av MEG å si at jeg ikke har sansen for norske navn, jeg sa ikke de var stygge men JEG vil ikke bruke det selv, har sett flere si det her inne men det greit siden de ikke er muslimer eller. rasist er du rett og slett

sa heller ikke at det måtte være arabiske navn, hvis du har øyne så ser du noen av forslagene mine oppe.idiot

Skrevet

jeg har virkelig ikke peiling, når det kommer til jente navn sp har jeg mange navn i hodet,men til gutt så står jeg helt fast,

må absolutt ikke ha noen slags betydning,eller være typisk et land men ikke den type alfred ,noa.knut.øyvind osv

Skrevet

For en umoden holdning,du burde ikke stå for ansettelser gitt.

Skrevet

Samuel er det nydeligste guttenavnet jeg vet om :)

Skrevet

Jeg hadde valgt et navn som var enkelt og nøytralt. Gjerne internasjonalt.

Dobbeltnavn kan være kjekt, men det kan også være en plage.

Skrevet

Ismael er et nydelig guttenavn. Ville så gjerne ha det navnet på den lille i magen m det blir gutt, men mannen mener at det ikke passer på et blondt og blåøyd barn (noe som vi garantert får) Men jeg ser ikke at det skulle vært et problem!

Med tanke på Amir, så er det et helt ok navn, men tenker veldig tyrkisk når jeg hører det, vet ikke hvorfor.. Hadde jeg vært deg så hadde jeg valgt et navn som jeg syntes var fint, å driti i hva andre assosierer det med eller mener, for det er jo tross alt DIN gutt:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...