Gå til innhold

Pengegriske utleiere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg er student for tiden leier jeg leilighet. Jeg blir av og til litt oppgitt av hvor smålige og pengegriske leietakerne er. I leiligheten jeg var på visning i forrige uke fikk jeg beskjed om at jeg ikke måtte sette hælene så hardt i gulvet da jeg gikk, ikke fikk bevege meg i deres eiendom annet en når jeg skulle dra en plass, ikke fikk ha TV-en høyt eller høre lavt på musikk. Og dette skulle jeg betale 7000 kr i mnd for. Det var tydelig at de ikke ønsket leieboer, men kun var ute etter penga. Opplevd noe lignende noen? Er ikke dette urimelige ønsker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De jeg leide av før var noen skikkelige gærninger. De krevde adgang til leiligheten hver fredag for å sjekke om jeg vasket, jeg fikk ikke høre musikk, de klagde når jeg hadde på tv (ikke høyt for jeg har normal hørsel), jeg fikk ikke ha venner på besøk etter kl.20 (da skulle barna deres sove. vi bråkte aldri), det var ikke lov å ha overnattingsgjester, jeg kunne ikke tenne stearinlys og det krevde at jeg hentet posten min hver dag (om jeg var bortreist så måtte jeg få noen til å hente posten. hvorfor vet jeg ikke).

Jeg sa opp etter en måned. Orket ikke bo slik.....

Skrevet

Uff, de prøvde jo å kontrollere livet ditt. Helt sykt. Greit at man som leietaker må følge regler, men det får nå være måte på. HI

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å følge regler og jeg har gode referanser som leietager. Men når huseier ikke kan aksepterer at man har rett til et privatliv og når de leier ut bopel så må de la leietagerne være i fred.

Leier nå også og er super fornøyd med de jeg leier av:-)

17:52

Skrevet

Det er noen crazy utleiere der ute, ja! Herlighet!!

Jeg har en kompis som leide en møblert leilighet. Han ommøblerte litt for å få det slik som han ville ha det. I løpet av en langhelg han ikke var hjemme, hadde huseier vært der og satt møblene tilbake slik de opprinnelig stod.....

Snakk om å tråkke over alle grenser!!! utrolig!

Skrevet

Jeg vil faktisk påstå at de aller fleste som kjøper en bolig med utleiedel, gjør dette utelukkende pga. pengene - ikke fordi det hadde vært kjekt å ha leietager. Når det er sagt, er det absurd at de mener at man skal være umerkbar. Det kan de faktisk ikke kreve.

Skrevet

Hvorfor tror du folk leier ut?

Har bare opplevd dårlige leietakere som tror de kan herje vilt i leie leilighet og ikke betale leien til rett tid.

Skrevet

18:29

Er det egentlig lov å gå inn i leietakers leilighet med mindre brannalarmen går o.l? Noe privatliv må man jo ha. Håper kompisen din flytta ut rimelig kjapt;)

Skrevet

18:33

Jeg har full forståelse for at folk kjøper et hus med utleiedel, men da må man også regne med at man hører og ser leietakeren, slik du sier. Å nærmest " kreve" at leietaker skal være usynlig er latterlig.

Skrevet

Haha, latterlig! Står det noe om dette i kontrakten da? Om ikke så hadde jeg gitt en god faen!

Skrevet

18:48 Jeg har ikke sett kontrakten, valgte å takke nei til leiligheten. Orker ikke så spesielle leietakere. HI

Skrevet

Leietakere = den sol leier og betaler leie

Utleiere= de som eier huser og får leien

Skrevet

Men akkurat det sier jeg også. Min kommenar var myntet til at du kalt dem griske. Selvfølgelig er de først og fremst interessert i pengene.

Annie 18:33

Skrevet

Eh, hvorfor ellers skulle man leie ut? Fordi det er kjekt med fremmede mennesker i huset? :P

Vi leier ut, pga penga, men vi er ikke slemme utleiere. Leieboerne får gjøre hva de vil i leiligheten unntatt å flislegge og røyke. Fest er ok, så lenge de gir en ukes varsel og om de ønsker å ha dyr, så er det også greit.

Hyggelige mennesker, men jeg gleder meg vilt til den dagen vi ikke trenger å leie ut mer :-)

Skrevet

Haha, sorry blander kortene her, mener utleiere.

Skrevet

Forstår jo at alle leier ut pga pengene da, men det blir liksom ekstra tydelig når de er uhøflige og krevende, at det er bare penger de er ute etter... Finnes jo noen som leier ut for å hjelpe studenter og slikt, og som ikke tar så høy leie fordi de har det greit økonomisk. Slik var det der jeg bodde før. Kjempekoselige folk, men jeg flytta til en by dessverre.. HU

Skrevet

Åja, gikk visst litt fort, jeg trodde du leide allerede. Da er det jo litt annerledes :P De får vel neppe noen til å leie med de spesielle reglene der!!

Hilsen 18:48

Skrevet

Nei, det er overhode ikke lov. Han flyttet ut rimelig kjapt, ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...