Gå til innhold

når man faller på isen på huseiers eiendom.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

uten for leiligheten man leier for det er is glatt der.

det står ingen ting i leiekontrakten om at man selv har ansvar for strøing.

å sønnen min som har en ryggskade slår seg skikkelig å griner i flere dager for han har vondt i ryggen.....

hva faen gjør man da?

har kjøpt salt og litt grus nå.... men gårdsplassen er enorm, jeg har ikke bil og klarer ikke bære med meg så mye grus til å ha grus her hele tiden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vær så tafatt. Da gruser du selvfølgelig en stripe der dere skal gå.

Skrevet

Det er huseiers ansvar å ordne dette. Du må ta det opp med ham med en gang så han vet om situasjonen og kan ordne med salting/strøing, han må sørge for dette. Og eventuelle utgifter i forbindelse med skade pga fall bør han også dekke.

Skrevet

Da kjøper man brodder til å spenne på skoene. Du kan ikke la ungen slå seg halvt ihjel fordi du ikke ordner grus.

Skrevet

har tatt det opp med han flere ganger men han gidder ikke.... jeg strør så godt jeg kan. men de andre som bor her tar kost og bruker det selv når de skal opp bakken... da må jeg strø hver eneste gang vi skal ut da........

håper jeg finner ny leilighet snart..........

hi

Skrevet

finnes det brodder til barn da?

hi

Skrevet

Det er vanlig å måke snø og strø sand selv utenfor innganen og parkeringsplassen sin når man leier. Hvis det er huseier som skal gjøre det så står det i kontrakta.

Skrevet

Om det er en bygård så skal vel huseier sørge for det, om det er kun din gårdsplass må du sørge for det sjøl. Et tips er å salte den, det får du kjøpt overalt sånn salt til å strø med, litt lettere enn grus.

Skrevet

fant ikke noe der det sto om leietaker?

men er det huseiers ansvar?

Skrevet

Har du armer? Da evner du å strø eller salte selv?

Jeg er leietager og jeg klarer fint selv både å måke snø, klippe gress, skifte lyspærer i utelys, strø når det er glass osv.

Ikke vær så hjelpeløs da!!

Skrevet

glass = glatt

Om noen ikke skjønte det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...