Gå til innhold

svangerskapskløe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nettopp om svangerskapskløe og at det er en type som kan være farlig for fosteret (at man har galgesyre i kroppen)

Har de siste dagene hatt lett kløe over hele kroppen.. det prikker/kiler over alt på beina, armene ryggen og er skikkelig plagsomt.

Er dette svangerskapskløe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å si. Den eneste måten å finne ut av det på er å ta blodprøver hos legen. Da jeg hadde det var kløen mye verre enn "lett kløe".

Skrevet

Det er liksom ikke sånn som med myggestikk eller utslett at jeg klør og klør på samme sted til jeg blir rød. Det er mer sånn prikking som går over så fort jeg klør litt...

hi

Skrevet

Den type svangerskapskløe som skyldes forhøyede gallesyrer fører til kløe under fotsåler og i håndflater, det hjelper ikke å klø. Den typen du beskriver og som kan føre til litt vabler er ufarlig og går over etter svangerskapet. Den typen med gallesyrer er heller stort sett ikke farlig, det skal høye verdier til for at det skal være farlig for fosteret.

Hilsen Jordmorstudent.

Skrevet

Dette stemmer ikke helt. Jeg hadde svangerskapskløe med veldig forhøyede gallesyreverdier og klødde alle andre steder enn i håndflatene og under føttene. Måtte behandles med medisiner og følges tett opp på sykehuset. Fødselen ble satt i gang før termin.

Blir litt oppgitt over at så mange tror man må klø i hender og under føtter for at det skal være den " farlige" varianten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...