Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Hvis dere har/hadde venner som "hermer"/"konkurrerer" etter dere alt dere gjør. Kan f.eks. være at dere har kjøpt en ny bil, venninnen deres gjør akkurat det samme og kjøper bedre og finere bil eller at dere har født. Fødselen gikk bra og du forteller venninnen din det + at du ikke tok noe bedøvelse eller noe sånt, venninnen deres gjør akkurat det samme også. Hadde dere tatt det som kompliment eller blir litt små irritert?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Jeg tror verken det å kjøpe seg bil eller føde uten bedøvelse er så unikt at du har noe belegg for å si at venninna di hermer. Høres ut som hun gjør helt normale ting som alle gjør.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Det er flere ting også som jeg ikke gidder å ramse opp her. Da det vil ta for stor plass. Grunnen til at jeg nevnte med bil var bare noe av eksemplene. Vi hadde kjøpt en bil for noen uker siden. 1 uke etterpå kom hun også med ny bil. Føles som alt vi gjør skal hun også gjøre. Jeg tok det som i begynnelsen det som kompliment, men etterhvert så føler jeg at hun iaktar meg på alt det jeg og familen min foretar. Hun skal liksom gjøre "alt" det vi gjør. Sier jeg til henne at vi skal på luksus ferie, ja, da kommer hun ca. 1 uke etterpå og skal gjøre det samme, men bare bedre. Men det er vel ikke noe å bry seg om. Det finns jo verre ting i verden.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Det er ikke noe å bry seg om. Folk får gjøre som dem vil.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Spørs vel. Er det ei venninne som alltid gjør det i alle situasjoner, ville jeg nok innerst inne blir litt småirritert. Samtidig er jeg der at jeg vil gjerne glede meg på andres vegne dersom de har gjort noe de er stolt av. Så jeg ville prøvd å ignorert det og heller tenkt at det er fint at hun er stolt og glad.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Jeg bare ler. Jeg kjøper det jeg synes vi trenger og drar på turer vi har lyst til og er heldigvis ikke avhengige av å bevise noe som helst. Det må være utrolig slitsomt å ha det sånn. Naboens eldste er to år yngre enn vår eldste og når vi har kjøpt rattkjelke, playstation, alpinski eller han begynner på bestemte aktiviteter går det kun kort tid før deres barn har eller gjør det samme. Noen ganger er det naturlig ettersom de er en del sammen og det kan være greit at begge har f.eks kjelke. Andre ganger, som i tilfelle med Playstation, sa naboen at noe sånt hadde de slett ikke bruk for. Da vi valgte å gi det til jul ifjor gikk det kun et par måneder og så var det på plass hos dem også. Men dem om det.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Jeg hadde neppe tenkt på det i det hele tatt, ergo hadde jeg ikke blitt fornærmet ELLER tatt det som en kompliment. Jeg tviler sterkt på at venninna di f.eks. "valgte" en ukomplisert fødsel uten epidural fordi hun skulle "herme" etter deg, altså... Hun hadde nok hylt etter epidural hvis det hadde blitt for ille, som mange andre, og ingen velger om det blir en komplisert fødsel eller ikke, det kan man ikke styre! Og bil... Det er vel vanlig å planlegge et bilkjøp litt mer enn en uke?!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #8 Skrevet 14. desember 2011 Jeg har en slik i livet mitt, det er utmattende. Jeg kjøper noe, hun kjøper det samme. Jeg lager noe, hun lager det samme. Jeg hekler noe, hun hekler det samme bare 15 ganger. Det er også viktig for henne å poengtere at hennes er bedre enn mitt og fortelle meg hvorfor hennes er bedre enn mitt. Det er greit at man kan bli inspirert av andre, men dette går over alle støvleskaft... Hadde mannen min vært mindre lojal hadde hun tatt ham også, jeg sverger. Hun er familie og kan ikke så lett bare kuttes bort.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #9 Skrevet 14. desember 2011 Jeg hadde en sånn venn, hun er ikke min venn lenger for å si det slik.. det ble så slitsomt.. uansett hva jeg kjøpte (sofa, bord, teppe, gardiner, sengesett, hånduker, nips og naps, klær, osv) å komme hjem til henne, ble mer og mer som og komme hjem til meg selv... Lite fantasi tror jeg ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå