Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Saken er den at vi egentlig IKKE skulle kjøpe julegaver til hverandre. Men så tenkte jeg å nevne for han at vi kunne kjøpe noe alikevel, han vet jeg liker gavekort på massasje etc ( slår jo aldri feil for en jente). Men da sier han at han allerde har kjøpt til meg! Og da selvfølget på nettet...jeg tror han har kjøpt en kjole til meg og noe undertøy..men han ville ikke si det.. Så blir jeg kjempesur!! Jeg synes det er såå tåpelig at han skal drive å kjøpe klær til meg som sikkert ikke passer. Han har også hintet veldig og også villet kjøpe undertøy til meg før, jeg blir så sur fordi jeg mener han kjøper ting som han VIL se meg i..ikke som jeg liker!! Og det irriterer meg...jeg ble ganske så sur, så kranglet vi, og da kalte han meg en utaknemelig dritt og det verre som var!! Jeg sa unskyld for at jeg også kalte han stygge ord, og han sa unskyld..og nå føler jeg bare det blir så teit..at fordi han ikke klarer å kommunisere med meg og SPØR meg hva jeg ønsker så driver han bare å kjøper ting til meg!! Var inne på mailen hans å så han hadde bestillt en kjole blant annet fra nelly.com..så heldigvis ikke noe korsett eller undertøy som han pleier å mase om. Kjenner jeg bare blir så irritert på han:(
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 altså etter som jeg forsto i mailen var det en kjole og noen vanlige truser, ikke noe kinky undertøy..som jeg var overbevisst han hadde kjøpt..så han har heldigvis tenkt litt da... HI
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Tja. Hensikten med å kjøpe gave til noen, er jo at man ønsker å gjøre noen glad. Derfor kan det være lurt å finne ut hva denne personen ønsker seg. Man kjøper ikke gave til andre for å gjøre SEG SELV glad. Men han kan jo være av de som liker å overraske. Som synes det er kjedelig å gi i gave opplagte ting som vedkommende har ønsket seg. Og kjole er vel fint å få?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Herregud, det er nå ikke verre at du sender den tilbake hvis det ikke passer da? Men ellers er jeg enig i at det er dritt å få gaver som du ikke ønsker eller trenger. Men ingen vits i å gjøre så big deal ut av det.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Jeg har sett på noen kjoler på nelly.com før, noen svarte kjoler...og han sa det var noe jeg hadde sagt før...så jeg tror og håper det er en slik kjole. Men synes han er frekk som bare kjøper klær uten å spørre. Hva om str ikke passer... HI
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 utakknemelig du er! hadde min samboer kjøpt meg en kjole eller undertøy hadde jeg bitt glad ) å attpåtil er du inne på mailen hans? det er faktisk ikke lov! hva om han hadde vært inne på din å snoket?? er du bestandig vant til og få det du peker på?? fysj!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Han har åpen mail på dashbordet... Men sier ikke noe til han. Måtte bare se om jeg kunnne ut om det var noe ekkelt korsett etc fra victoria secret han hadde kjøpt..for vet han hadde lyst å kjøpe det..og jeg hater sånt! HI
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #8 Skrevet 14. desember 2011 Det er frekt å tro man kan bestille gaver. Man kan ønske seg ting, men man er på ingen måte garantert at det er det man får. Samtidig kjøper man jo gaver man tror andre blir glade for, så hvis han kjøper noe han vet du ikke liker, så vil jeg si at han er frekk også. Klær i gave er jo ikke noe problem. Jeg regner med at samboeren din vet hvilken størrelse du normalt bruker. Hvis ikke han vet det fra før, så har han sikkert smugtittet på noen av klærne i skapet som du pleier å bruke. Hvis klærne likevel ikke passer, så har man jo bytterett på klær kjøpt på nett. Samboeren min kjøper ofte klær i gave til meg og jeg er veldig fornøyd med det. Han kjenner meg godt nok til å vite hva jeg liker og ikke liker av klær, samtidig så er han ikke så "opphengt" i akkurat hva jeg pleier å bruke som jeg er selv, så jeg får ofte fine ting jeg aldri hadde tenkt på å kjøpe selv. Et par bomkjøp har det blitt opp gjennom årene, men de er få.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #9 Skrevet 14. desember 2011 Jeg er ikke kravstor, hadde blitt glad for et kort jeg! Men liker ikke at han kjøper klær til meg... Men jeg tror det er en svart selskapskjole som jeg har nevnt før at jeg ønsker meg, altså en litt tettsittende svart kjole.. Men det er jeg er mest irritert på er han manglende kommunikasjon...han ANTAR ofte ting...det er han..dårlig på å spør:( Er vel der det ligger:/ HI
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #10 Skrevet 14. desember 2011 13:51, at DU hadde blitt glad for kjole eller undertøy har egentlig ikke så mye å si da... Poenget her er vel at Hi tidligere har gitt uttrykk for at HUN ikke ønsker seg det. Og det må vel være greit.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #11 Skrevet 14. desember 2011 Jeg synes egentlig bare du burde være glad for å få noe, for som det gamle uttrykket sier; "Det er tanken som teller"... ... Men man kan jo ikke alltid styre sine følelser. Det er vel ikke verdens undergang? Klær kan jo også byttes. Han hadde sikkert gledet seg til å gi denne gaven til deg, som ikke trodde du fikk noe.. Jeg hadde blitt sååå glad og sjarmert om min samboer hadde kjøpt klær til meg. (Samma hva, egentlig). Nettopp fordi det hadde jeg aldri trodd han kunne funnet ut av :-D
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #12 Skrevet 14. desember 2011 Det er tanken som teller ja..men SELV ønsker han seg noe som han helst vil jeg skal kjøpe..dog han har sagt jeg kan overaske han også med klær...men jeg er elendig på å finne klær til menn allefall! Han har kjøpt en kjole til meg for mange år siden som jeg faktisk passet og ble veldig glad i...men han har også kjøpt bikinier (!) til meg som ikke var fine synes jeg..og da tenker jeg at han kjøpte de bikiniene fordi modellene så fine ut i det!!! Selv om han sier annet.... HI
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #13 Skrevet 14. desember 2011 14.05 akkurat, poenget mitt er at det virker ikke som om han bryr seg hva jeg sier..han kjøper det jeg vil.. og hadde jeg kjøpt hva jeg ville til han så hadde han selv blitt fornærmet...jeg kjenner han såpass. HI
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #14 Skrevet 14. desember 2011 altså at han kjøper det han vil...mente jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #15 Skrevet 14. desember 2011 Du ER en utakknemlig dritt! Vær glad du i det hele tatt har en mann som gidder å bry seg om slikt når han har en kjæreste som er så utakknemlig som deg. Er det mulig..
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #16 Skrevet 14. desember 2011 Ja,l HI virker som ei skikkelig møkkakjerring. Han kjøpte gave, som dere eh\gentlig ikke skulle gjøre engang... Og du begynner å krangle på at det er FEIL TING??? herregud.... Håper dere ikke har barn, for dette hadde ikke jeg giddi lenge hvis jeg var ham...!
Gjest ->>- Skrevet 14. desember 2011 #17 Skrevet 14. desember 2011 Frekk og frekk... Du fremstår utakknemlig, umoden og en anelse ufyselig.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #18 Skrevet 14. desember 2011 Jeg syns i grunn du er frekk, hi. Jeg skjønner ikke hvorfor du tror at du kan bestemme hva samboeren skal kjøpe til deg? Hva er poenget med gaver da? Ja, man kjøper selvsagt noe man tror mottakeren blir glad for, men det betyr ikke at en mottaker har rett å bestille gaver av giveren.. Uansett om jeg ikke liker det jeg får av samboeren til jul (aner ikke hva han skal gi), så smiler jeg selvsagt og sier takk. Og jeg ser at tanken var god. Du er sprø...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #19 Skrevet 14. desember 2011 Du hadde aldri blitt glad for kun et kort. Narr meg ikke til å le, hadde du hatt det i deg å bli glad for et kort kun så hadde du ikke blitt så forbanna fordi samboeren din har kjøpt en kjole. Og kjolene på Nelly er fine. Og om det i tillegg er en du har nevnt tidligere så har han jo faktisk hørt på deg, og om det er det kjære HI så håper jeg du skammer deg dypt og inderlig og ber innstendig om unnskyldning til den stakkars mannen din.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #20 Skrevet 14. desember 2011 Du framstår som utakknemlig og storforlangende. Om nå samboeren din har kjøpt en kjole du selv har nevnt fra Nelly så vil det si at din mann faktisk har lyttet til deg og tenkt at det kom til å gjøre deg glad, enda dere egentlig ikke skulle kjøpe noe til hverandre. Han sa ingenting til deg om at han bestilte kjolen til deg, han ønsket å overraske deg, han forventet ikke gave tilbake, så ble du grådig og ville ha gave, du ville ikke kjøpe gave til han og risikere å ikke få noen gave igjen, derfor måtte du si til han at dere likevel skulle kjøpe noe til hverandre, da fortalte han deg at han allerede hadde kjøpt noe til deg. Dvs. han er langt mere gavmild enn hva du er, han ønsket genuint å glede deg og å overraske deg, og du slipper verdens største dritt på hans glede over å bestille en kjole du selv har sagt du ønsker deg. Jeg kan forestille meg hva han må tenke om deg nå. Hva om det hadde vært omvendt? Håper du skammer deg og ber han innstendig om unnskyldning for din usedvanlig dårlige oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #21 Skrevet 14. desember 2011 "Han sa ingenting til deg om at han bestilte kjolen til deg, han ønsket å overraske deg, han forventet ikke gave tilbake, så ble du grådig og ville ha gave, du ville ikke kjøpe gave til han og risikere å ikke få noen gave igjen, derfor måtte du si til han at dere likevel skulle kjøpe noe til hverandre, da fortalte han deg at han allerede hadde kjøpt noe til deg." Nei, han spurte for en stund siden om vi skulle kjøpe gaver til hverandre..jeg svarte ja, vi får prates om det...så når jeg sa vi skulle kjøpe gaver til hverandre så trodde allefall han at vi allerde skulle, og jeg at vi skulle diskutere det..han kan ikke kommunisere så NEI jeg har ikke dårlig samvitthet! HI
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #22 Skrevet 14. desember 2011 Hæ?? Startet du en krangel på grunn av det?? Du tuller ikke sant? Ok så passer ikke kjolen.. bytt i noe annet!?!! Jeg hadde blitt glad jeg da, hvis typen her engasjerte seg bittelitt i hva jeg eventuelt kunne kledd. Og det hadde ikke gjort meg noenting om det var litt sexy undertøy, eller en kjole i en farge eller snitt jeg ellers ikke ville kjøpt selv. For da kunne jeg kanskje prøvd ut litt nye stiler, som jeg faktisk kunne kledd;) Må si du er litt utakknemlig ja.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #23 Skrevet 14. desember 2011 Og så? Han har kjøpt noe til deg fordi han ville. Han har til og med fått med seg at du ønsket en kjole og ifra hvor. Jeg synes vitterlig ddu skylder an en stor unnskyldning, for hva han ønsker å kjøpe i gave til deg har du faktisk ingen bestemmelsesrett over, da framstår du utelukkende som utakknemlig og frekk. Og det er jo det du spør om ikke sant? Jeg svarer, med flere andre her, at du er frekk, hvorfor tar du det ikke til deg da og får dårlig samvittighet? Selvinnsikt er ingen bil vet du. Det er lov å sette seg ned og tenke over egen oppførsel, og det er modent og intelligent når man klarer å se seg selv på den negative måten man framstilte seg selv også, for så å be om unnskyldning for måten man oppførte seg på. Du er ikke svak om du tør innrømme feil - tvert imot.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #24 Skrevet 14. desember 2011 23.14 Joda, jeg har vel kanskje litt dårlig samvittighet for den krangelen i dag...men som jeg skrev over her så lå det vel litt dypere og jeg ble irritert mest pga hans dårlige evne til å forstå meg...men alikevel..når jeg tenker på det..så er jeg vel egentlig glad om han har kjøpt den kjolen... God jul HI
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #25 Skrevet 14. desember 2011 Hun vet ikke om kjolen passer, hun er bare redd for at den ikke gjør det. Han har bestilt en sort selskapskjole hun selv har ønsket seg, han har vært så kjip en mann at han faktisk har hørt på dama si og bestemt seg for å overraske henne med kjolen hun likte så godt. Hun derimot velger først å klikke, når hun så finner ut hvor han har bestilt gave så skjønner hun at det sikkert er kjolen hun har snakket om, men hun vil ikke slippe på sinnet og hun vil ha rett så da skal hun kjefte for at den KANSKJE ikke passer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå