Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 Hva hadde du gjort om du var ute å gikk tur en kveld, og så kom det en hund som fulgte med deg hjem. Han var våt og kald, og det var minusgrader ute. Han ville ikke snu, uansett hvor mye du prøvde på å være avvisende og få han til å gå hjem igjen. Hva hadde du gjort når du kom hjem til døra di, og han fremdeles var med?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Ring politiet og bedt dem hente hunden, dersom jeg ikke hadde hatt mulighet til å gi den ly for natten selv.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Altså. Jeg kunne ikke gjort det fordi jeg har en hund som ikke er særlig glad i andre hunder så det ville blitt bråk om jeg tok hunden med meg inn hjemme. Det jeg da ville gjort var å sjekke om hundens halsbånd er merket med noe tlf. nr., ville ha starte opp bilen for å få den varm. Tørket hunden som best er med håndklær ute og etterpå satt den inn i buret bak i bilen. Ville forsøkt å gi den vann og noe mat. Hadde også ringt til politiet for å høre om dem har fått inn noen savnet meldinger på hunden. Ville også ringt veninnen min som bor i nabolaget for å høre om hun viste hvem sin hund dette var. Hun kjenner de fleste hundene i nabolaget. Så ville jeg ha kjørt litt rundt før jeg dro til veterinær for å få sjekket chippen, om den er chippet da, for å finne eieren. Aldri i verden at jeg hadde latt en herreløs hund fly rundt ute alene.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Tatt hunden med inn å ringt politiet Hvis hunden er chippet, så finner politiet eieren!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Dette har skjedd med oss to ganger, og vi har tatt med oss bikkja hjem begge gangene. Det første vi har gjort begge gangene er å ringe politiet for å høre om de har fått inn en melding, noe de ikke hadde. Heldigvis var dyrlegen åpen når vi fant den ene bikkja, så dro dit for å sjekke om den var chipet. Noe den var, og vi ringte eier. Den andre bikkja slet vi mer mer, men etter flere timer og mange tlf samtaler fikk vi kontakt med eier. En helt håpløs eier som hadde vært på besøk i området her, og reist hjem igjen selv om hun ikke hadde funnet bikkja. Og kunne ikke komme for å hente den, fordi hun ikke hadde bil. Så det ble til at vi kjørte bikkja hjem..., og fant en rusa mann og dame i et rottereir. Hadde absolutt ikke lyst til å la hunden bli igjen, men dette var en stor og litt agressiv schæfer som ikke gikk overens med vår hund. Så hadde ikke noe valg. Håper alle som "finner" en hund ute ikke lar den bli stående igjen alene. Først og fremst pga alle trafikk, men også fordi det stort sett er noen fortvilete mennesker som leter desperat etter hunden sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå