Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 altså..de skal ha juletrefest også var det ei som har barn der som sa til meg at det er 40 kr (pr stk)i inngangspris.... er dette vanlig?Gjør ikke meg noe, men bare lurte på om det er vanlig?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 I vår barnehage betaler vi 200 kr pr barn til en foreldrekasse som dekker slike utgifter i løpet av året.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Her skal vi betale 40 kr pr barn som skal ha pakke av nissen.. maten dekkes av kassa
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Her må vi betale 100 kr pr familie, og 50 kr pr person for grøt og saft... Blir en dyr juletrefest for en familie det... Vi skal ikke gå.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Hos oss arrangeres juletrefesten av foreldrene og har egentlig ingenting med barnehagens budsjett å gjøre i det hele tatt, så vi har pleid å betale inngangspenger for alle som kommer, noen ganger har da pølser ++ vært inkludert, andre ganger har vi betalt mindre i inngang og i tillegg for pølser++. Målet er at festen skal gå ca i null, evt ikke for mye i underskudd... I tillegg må foreldrene på en av avdelingene stille opp og hjelpe til (de andre avdelingene har andre arrangementer de hjelper til på).
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Jeg er med i FAU i vår barnehage og vi hadde fest. Solgte grøt for 25 kr til voksne og 15 kr til barn. Gikk med 55 kr i minus, noe som vi i fau måtte dekke selv. Når barnehagen ikke har budsjett til å kjøpe kaffe til de ansatte engang, så synes jeg det er feil at vi skal forvente noe gratis av barnehagen
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #8 Skrevet 14. desember 2011 Vi har også inngangspris på vår juletrefest. Tror det er 20 kr pr barn og 25 kr pr voksen. Da er det en gratis pølse og en gratis brus til alle barna, pluss godteripose fra nissen. Kaker og kaffe er gratis for alle. Inntektene går til å dekke leie av lokale, kaffe, godteri, underholdning osv.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #9 Skrevet 14. desember 2011 Ja, det er da vanlig å ta inngangspenger på juletrefest. Hvordan tror du ellers at fau har råd til å lage en juletrefest da? Koster penger å leie lokal og kjøper inn mat og div. Da vi holdt juletrefest, tok vi 50 kr pr pers. Dette er for å dekke leie av lokal, nisse og innkjøping av mat. Hilsen tidligere fau.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #10 Skrevet 14. desember 2011 Hos oss koster det 100kr pr familie + evt penger til lodd om man vil. Da får vi grøt + saft, og kaffe og kaker etterpå. Synes absolutt ikke det er noe dyrt. 100kr for mat og drikke til 4 personer + at ungene får gave av nissen og snopepose... MEN siden vi er med i FAU så blir det dyrere for oss da... Vi må kjøpe inn 2 gaver som skal til utloddning, bake 3 kaker, og 150 kakemenn.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #12 Skrevet 14. desember 2011 Her er det 70 kr per pers. Men det holdes jo utenfor barnehagetid osv, så det er helt frivillig å være med. Jeg synes prisen er litt stiv.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #13 Skrevet 14. desember 2011 Jeg hadde gladelig betalt en slant for jultetrefest i barnehagen. Men det arrangeres dessverre ikke hos oss. Og det kan jo ha noe med at det ikke finnes penger til deg, og at de heller ikke ønsker å "be" om penger fra foreldrene...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #14 Skrevet 15. desember 2011 vi har med kake og kaffe selv, og det er serveringen. I år hadde jente-foreldrene med kake/kakefat, og alle gutte-foreldre med en kaffekanne. Syns dette fungerte veldig bra! Godteposene stod barnehagen for, det er litt overskudd i matpengene vi betaler, så de tok det av det.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2011 #15 Skrevet 15. desember 2011 Glemte å skrive at dette har barnehagen "ingenting" med. Det er FAU som står for alt, og man må jo selvfølgelig ha penger om man skal klare å gjennomføre noe slikt:) Synes det er helt topp, og hadde gjerne betalt mer om det var nødvendig! Synes ikke 100kr pr familie er dyrt mtp at det skal finansiere grøt,saft,kaffe/te, julenisse, godteposer, leie av lokaler og brannvakt som skal sitte der hele kvelden:) 14.33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå