Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Del Skrevet 14. desember 2011 Det mange snakker om disse kakene så da blir jeg jo nyskjerrig. Kan noen fortelle meg om disse er gode (noe de tydeligvis må være), er de vanskelige og lage og finnes det en enkel oppskrift på dem? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143876545-ang-sara-bernard-kakene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Del Skrevet 14. desember 2011 De er pinlig enkle, men litt omstendelig (er liksom 3 etapper). Det finnes en oppskrift med trøffelkrem og en med smørkrem, jeg foretrekker trøffelkrem på småkakene. Og smørkrem blandet med 1/2 porsjon trøffelkrem på langpannevarianten. Trøffelkrem: 150-200 gr mørk sjokolade, 1 pg fløte. Fløten kokes opp og sjokoladen smeltes i (slå av plata). Denne må stå minst 4 timer, helst over natta før den piskes opp til krem. Sara bernhard småkaker: skjær kransekakemasse i tynne skiver, eller kjevle ut og stikk ut hjerta/stjerne. Steik til dem bli litt gylden (5-6 min på 180 gr). Avkjøl. Sprøyt på trøffelkrem i en topp på hver kake. Sett i fryseren. La stå minst en time, og dypp kaken i smelta dronningsjokolade mens dem enda er fryst. Frys og ta opp etter behov. Sarah Bernhard i langpanne Mandelbunn: 400 gr mandler, males 400 gr sukker 6 eggehvitter 4 ts bakepulver. - Blandes og helles i langpanne. Stekes på 175 gr midt i ovnen i 20 min. Smørkrem: 250 gr meierismør. 200 gr melis 6 eggeplommer 2 barneskjeer kakao 2 ts vaniljesukker. - Piskes godt. Kan blandes med en porsjon trøffelkrem for å få større porsjon og bedre smak. Fordeles over mandelbunnen og settes i fryser i 1 time. Glasur: 200 gr mørk sjokolade 100 gr delfiafett - Smeltes og fordeles over den fryste kaken. Del kaken med en skarp, og varm kniv. Singelfryses og tines ca en time før inntak. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143876545-ang-sara-bernard-kakene/#findComment-143876569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå