Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #1 Skrevet 14. desember 2011 jeg er gift men ser ut som om det går rett vest. Vet at vi må til mekling, men hva hvis mannen reiser ut av landet og til sitt hjemland før jeg får han til mekling? Hva skjer da? Trenger jo en meklingsattest for å få de stønadene jeg har rett til. Og hva med barnebidrag når pappaen bor i utlandet? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #2 Skrevet 14. desember 2011 Om det kun er du som møter til mekling så vil du fortsatt få meklingsattest selv om han uteblir. Inngår dere ikke en privat avtale, som han også overholder, så vil du høyst sannsynlig kun motta bidragsforskudd gjennom NAV
Tigerpote Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Huff for en trasig situasjon Jeg er gift med en fra et annet land, og han har akkurat reist fra meg, men han dro ikke til hjemlandet sitt da men til en annen by i Norge. Det er langt unna, så vi fikk telefonmekling. Han kan da ikke være så kjip mot deg at han ikke blir med til mekling først? Om han ER så kjip, så får du håpe at NAV ser gjennom fingrene på det.. Jeg tror det er NAV som betaler barnebidrag da, dersom han ikke sender penger. Det er dessverre veldig lite tror jeg... Venninnen mi får rundt 500 kr i mnd, da pappaen er knarkis (men bor i Norge). Det skal beregnes ut i fra fars inntekt egentlig, men om han stikker av blir det jo vanskelig å beregne.. Jeg ønsker deg masse lykke til!
Tigerpote Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Ja, det stemmer selvsagt som 1120 sier; du får meklingsattesten uansett:) Jeg hadde glemt det.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Hvis han bare reiser uten at vi kommer frem til en løsning, da kan han vel ikke plutselig etter noen år troppe opp å kreve samvær ala at han vil ha barnet med seg på ferie til sitt land? (ps vi snakker ikke om et sydeuropeisk land, bare et naboland altså det jeg mener er at hvis han ikke har betalt bidrag i mange år eller vist noen intr, kan han bare troppe opp en dag?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 takk for svar fra deg også tigerpote. Ja det er trasig, hadde aldri i min villeste fantasi trodd det skulle skje meg, men han vil ha pause fikk jeg beskjed om igår,så da er det ikke mye jeg kan si, vil ikke tvinge han til å være sammen med oss. Hi
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2011 #7 Skrevet 14. desember 2011 Han vil alltid, så lenge han er far på papiret, ha krav på samvær. Men samvær skal alltid skje på barnets premisser og en fraværende far kan ikke bare komme å kreve å få barnet med seg på en lengre ferie, sånn helt uten videre. 11:20
Tigerpote Skrevet 14. desember 2011 #8 Skrevet 14. desember 2011 Nei, jeg hadde ikke ventet det heller, om det er noen trøst... Men det ordner seg for snille piker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå